عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Friday, April 19,2024 | 1445, شَوّال 9
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
PamphHumanism آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
’بتانِ رنگ و خوں‘ میں ایک اور اضافہ... ’مذہب‘! (فصل 4 فتنۂ ہیومن ازم)
:عنوان

کسی کے رنگ، نسل، خون، مذہب اور جنس کو تبدیل کرنا ہیومن ازم کے مقاصد میں شامل نہیں ۔ البتہ یہ کسی ’’تفریق‘‘ یا ’’تمییز‘‘ کی بنیاد نہیں ہوگی۔ یہ بنیاد جس پر ’’تفریق‘‘ کرنا جائز ہوسکتا ہے، جہاں ضرورت ہو، ’’ہیومن اسٹ‘‘ عقیدہ آپ کو خود تجویز کرکے دے گا!

. باطلفكرى وسماجى مذاہب :کیٹیگری
حامد كمال الدين :مصنف

’بتانِ رنگ و خوں‘ میں ایک اور اضافہ... ’مذہب‘!

فصل 4۔ فتنۂ ہیومن ازم

یہ ہے وہ وجہ جو بار بار ہمیں ’’انسان‘‘ بننے اور اشیاء کو ’’انسان‘‘ کی نظر سے دیکھنے کے سبق دیے جارہے ہیں۔ اِس ’’انسان‘‘ کا مطلب کون نہیں جانتا... بشرطیکہ آپ نے ’’ہیومن ازم‘‘ سے کچھ واقفیت پا رکھی ہو؟ اس اصل کہانی کو تو پیچھے رکھا جارہا ہے البتہ ’’انسانیت‘‘ کے اسباق کی ہم پر بھرمار کردی گئی ہے۔  آخر ہمارے مبلغین کہاں ہیں جو اِس ’’انسانیت‘‘ کا پردہ چاک کریں کہ دراصل اس سے مراد ’’انسان پرستی‘‘ ہے جو ’’خداپرستی‘‘ کا باقاعدہ متبادل ہے۔ ’’خداپرستی‘‘ جس کو ہم اپنے الفاظ میں ’’توحید‘‘ یا ’’اسلام‘‘ کہتے ہیں، یہ ہیومن ازم اس کا باقاعدہ متبادل ہے۔  یہ ہے وہ مطلب جو ہمارے ذہنوں میں ہی نہیں ہمارے رویوں کے اندر اتارا جا رہا ہے کہ ہم اشیاء کو ’’مسلمان‘‘ کے طور پر نہیں بلکہ ’’انسان‘‘ کے طور دیکھیں! ملتوں کے فرق کو ایک ’’مسلم‘‘ اور ’’موحد‘‘ کی نظر سے نہیں ایک ’’انسان‘‘ کی نظر سے لیں! یہ تو دین بدلنا ہوا؛ یعنی ہم دنیا کے جملہ امور اور مسائل کو، خصوصاً ملتوں کے فرق کو، ’’اسلام‘‘ کی بجائے کسی اور پیمانے پر جانچیں۔ یہ سب ’چھوٹے موٹے‘ مظاہر جو فی الوقت ہمارے سامنے لائے جارہے ہیں، درحقیقت ایک نئے دین کی ترویج ہے۔

چنانچہ اب تابڑتوڑ، آپ کے بچوں، جوانوں اور ’باشعور‘ عوام پر اِنہی ’تعلیمات‘ کی بوچھاڑ ہورہی ہے...  بھائی خدارا  پیار کرو۔ محبت کرو۔ انسانوں کو ’’انسان‘‘ کے سوا کسی اور نظر سے دیکھنا حرام جانو۔ بلکہ کفر جانو (کفر اَب دنیا میں ہے تو بس یہی ہے کہ لوگوں کو ’’انبیاء کا پیروکار‘‘ یا ’’انبیاء کا منکر‘‘ میں بانٹ کر دیکھو!)۔  انسانوں کو صرف اِس ایک نظر سے دیکھو کہ یہ ’’انسان‘‘ ہیں؛ اِس کے علاوہ یہ کچھ نہیں۔ مسلم ہیں، ہندو ہیں، سکھ ہیں، یہودی ہیں، عیسائی ہیں، مجوسی ہیں، دہریہ ہیں... سب ’بعد کی بات‘ ہے... بہت ہی ’بعد کی بات‘۔ بلکہ ’بعد کی بات‘ بھی تب تک ہے جب تک ’دینی حمیت‘ کے وہ پرانے باقیات تمہارے اپنے دماغوں سے کھرچ نہیں دیے جاتے اور جوکہ ایک لانگ ٹرم پراجیکٹ ہے، ہاں یہ پراجیکٹ سرے لگے تو کسی کا مسلم ہونا، یا ہندو یا سکھ ہونا، یا یہودی، عیسائی، مجوسی یا دہریہ ہونا، انبیاء سے وابستہ یا انبیاء کا انکاری ہونا ’بعد کی بات‘ بھی نہیں رہے گی بلکہ ایک ’’بیہودہ‘‘ بات ہوجائے گی۔ آپ آنکھیں کھول کر دیکھنے پر تیار ہوں تو سب معاملہ بڑی تیزی اور کامیابی کے ساتھ ادھر ہی  کو جا رہا ہے؛ جہاں ’’دین‘‘ ایک اضافی چیز ہو جائے گا؛ انسانوں کو پہچاننے اور ممیز کرنے کے حوالے سے ایک ’غیراہم‘ نہیں بلکہ ’’غیرمعقول‘‘ بنیاد قرار پائے گی۔

 یعنی ایک نئی ملت، جس میں سب دوسری ملتیں ضم ہوجانے والی ہیں۔ ’بتانِ رنگ و خوں‘[1]  کی طرح اس میں گم ہوجانے والی ہیں۔  یہ سب پہچانیں اس نئی ’’ملت‘‘ (ہیومن ازم) کے اندر اپنی ایک کمتر حیثیت میں رہیں گی ضرور، کیونکہ کسی کے رنگ، نسل، خون، مذہب اور جنس کو تبدیل کرنا اس کے مقاصد میں شامل نہیں ۔  البتہ یہ کسی ’’تفریق‘‘ یا ’’تمییز‘‘ کی بنیاد نہیں  ہوگی۔  یہ بنیاد جس پر ’’تفریق‘‘ کرنا جائز ہوسکتا ہے، جہاں ضرورت ہو، ’’ہیومن اسٹ‘‘ عقیدہ آپ کو خود تجویز کرکے دے گا!

آپ غور فرمائیں تو ’’ملت‘‘ کا تصور ہی درحقیقت یہاں سے آتا ہے یعنی انسانوں کو جوڑنے اور توڑنے کی بنیاد۔ وہ کہتے ہیں کہ یہ بنیاد ’’اسلام‘‘ (خدا کا بندہ ہونا) نہیں بلکہ ’’انسانیت‘‘ خود ہے یا ’’انسانیت‘‘ کی اپنی پاس کی ہوئی کوئی چیز مانند ’’وطن‘‘ وغیرہ۔ یعنی وہ خدا کا بندہ ہو یا خدا کے کسی شریک اور ہمسر کا بندہ بن گیا ہو، انسانوں کے مابین تمییز کی یہ بنیاد بہرحال نہیں۔  ہمارے نام نہاد دانشور جو ہمارے سادہ لوح نوجوانوں کے حلق سے ’’ہیومن ازم‘‘ کی یہ خوراکیں اتار رہے ہیں مکاری سے کام نہ لیں تو آپ کو بتائیں گے کہ ان کی اِس نئی ملت میں ’’دین‘‘ کو انسانوں کے مابین تمییز کے حوالہ سے وہ حیثیت بھی حاصل نہیں جو ’بتانِ رنگ و خون‘ کو حاصل ہے؛ کیونکہ رنگ، خون، ملک وغیرہ ثابت وغیر متغیر قدریں ہیں یعنی ان کو آپ تبدیل نہیں کرسکتے لہٰذا انسانوں کے مابین تمییز اور پہچان کے حوالے سے یہ پھر کسی درجے میں معتبر ہیں۔ البتہ آدمی کا ’’دین‘‘ چونکہ بڑی آسانی کے ساتھ تبدیل ہوسکتا ہے اور اس کو تبدیل کرنے پر اتنی بھی تکلیف یا لاگت نہیں آتی جتنی ’جنس‘ کی تبدیلی پر، لہٰذا دین کی یہ حیثیت کہ یہ انسانوں کے مابین لکیر کھینچ ڈالنے کی بنیاد ہو آخری درجے کی رد ہونے والی چیز ہے۔  یعنی ملتِ ہیومن ازم کے اندر ’’دین‘‘ جس حیثیت میں قبول ہے وہ ’خون‘ اور ’چمڑی کے رنگ‘ سے بھی کمتر ہوگی۔ پس جہالت کا عذر دینا ہو تو اور بات ہے ورنہ ہیومن ازم پر صاف صاف ایمان رکھنے والے شخص کا مسلمان رہنا ناممکنات میں ہے۔ یہ لوگ جو کچھ کہلانا چاہیں کہلائیں مگر ’’مسلمان‘‘ ایک شرعی حقیقت ہے، یہ کوئی ’سماجی محاورہ‘ بہرحال نہیں۔ 



[1]   ہر ملت کا یہی دستور ہے۔ وہ خود تو انسانوں کے مابین تفریق کی ایسی ’عظیم‘ بنیاد ہوتی ہے جو نہ صرف جائز بلکہ واجب بلکہ اوجب الواجبات ہو۔  البتہ انسانوں کے مابین تمییز کے باقی حوالوں (رنگ، خون، نسل، جنس وغیرہ) کو ظاہر ہے ختم تو کر نہیں سکتی، مگر ان کی یہ حیثیت ضرور ختم کردیتی ہے کہ وہ انسانوں کے مابین فرق کی کوئی اہم  بنیاد ہو۔

فہرست موضوعات

مقدمہ:فتنۂ ہیومن ازم

ڈھا دے مسجد، ڈھا دے مندر

مذاہب حاضر کیے جائیں

ادیان کی ریفارم

بتانِ رنگ و خوں میں ایک اور اضافہ: ’مذہب‘!

ہیومن ازم کےلیے ’اسلامی‘ بنیادوں کی فراہمی

کفر کو گھناؤنی چیز بنا کر بھی پیش مت کرو!

مـنــشـــــــــــــوراتِ ايقــــــــــــــــــــاظ

پوسٹ بکس نمبر  10262 لاہور   matbooateqaz@gmail.com      

http://www.eeqaz.org/
Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
رافضہ کی تکفیر و عدم تکفیر، ہر دو اہل سنت کا قول ہیں
Featured-
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ کی تکفیر و عدم تکفیر، ہر دو اہل سنت کا قول ہیں تحریر: حامد کمال الدین ہمارے یہاں کی مذہبی (سن۔۔۔
رواداری کی رَو… اہلسنت میں "علی مولا علی مولا" کروانے کے رجحانات
تنقیحات-
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رواداری کی رَو… اہلسنت میں "علی مولا علی مولا" کروانے کے رجحانات حامد کمال الدین رواداری کی ایک م۔۔۔
ہجری، مصطفوی… گرچہ بت "ہوں" جماعت کی آستینوں میں
بازيافت- تاريخ
بازيافت- سيرت
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
ہجری، مصطفوی… گرچہ بت "ہوں" جماعت کی آستینوں میں! حامد کمال الدین ہجرتِ مصطفیﷺ کا 1443و۔۔۔
لبرل معاشروں میں "ریپ" ایک شور مچانے کی چیز نہ کہ ختم کرنے کی
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
لبرل معاشروں میں "ریپ" ایک شور مچانے کی چیز نہ کہ ختم کرنے کی حامد کمال الدین بنتِ حوّا کی ع۔۔۔
شام میں حضرت عمر بن عبدالعزیزؒ کے مدفن کی بےحرمتی کا افسوسناک واقعہ اغلباً صحیح ہے
احوال- وقائع
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
شام میں حضرت عمر بن عبدالعزیزؒ کے مدفن کی بےحرمتی کا افسوسناک واقعہ اغلباً صحیح ہے حامد کمال الد۔۔۔
"المورد".. ایک متوازی دین
باطل- فرقے
ديگر
حامد كمال الدين
"المورد".. ایک متوازی دین حامد کمال الدین اصحاب المورد کے ہاں "کتاب" سے اگر عین وہ مراد نہیں۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
جہاد- سياست
حامد كمال الدين
آج میرا ایک ٹویٹ ہوا: مذہبیوں کے اس نظامِ انتخابات میں ناکامی پر تعجب!؟! نہ یہ اُس کےلیے۔ نہ وہ اِ۔۔۔
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
مالکیہ کے دیس میں! تحریر: حامد کمال الدین "مالکیہ" کو بہت کم دیکھنے کا اتفاق ہوا تھا۔ افراد کے طور ۔۔۔
حامد كمال الدين
"سیزن" کی ہماری واحد پوسٹ! === ویسے بھی "روایات و مرویات" کی بنیاد پر فیصلہ کرنا فی الحقیقت علماء کا کام ہ۔۔۔
راہنمائى-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
صومِ #عاشوراء: نوویں اور دسویںمدرسہ احمد بن حنبل کی تقریرات"اقتضاء الصراط المستقیم" مؤلفہ ابن تیمیہ سے ایک اقت۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک گزشتہ تحریر پ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
Featured-
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ کی تکفیر و عدم تکفیر، ہر دو اہل سنت کا قول ہیں تحریر: حامد کمال الدین ہمارے یہاں کی مذہبی (سن۔۔۔
تنقیحات-
اصول- منہج
Featured-
حامد كمال الدين
گھر بیٹھ رہنے کا ’آپشن‘… اور ابن تیمیہؒ کا ایک فتویٰ اردو استفادہ: حامد کمال الدین از مجموع فتاوى ا۔۔۔
Featured-
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ایک نظامِ قائمہ کے ساتھ تعامل ہمارا اور ’اسلامی جمہوری‘ ذہن کا فرق تحریر: حامد کمال الدین س: ۔۔۔
اصول- ايمان
اصول- ايمان
حامد كمال الدين
عہد کا پیغمبر تحریر: حامد کمال الدین یہ شخصیت نظرانداز ہونے والی نہیں! آپ مشرق کے باشندے ہیں یا ۔۔۔
تنقیحات-
راہنمائى-
حامد كمال الدين
مابین "مسلک پرستی" و "مسالک بیزاری" تحریر: حامد کمال الدین میری ایک پوسٹ میں "مسالک بیزار" طبقوں ۔۔۔
کیٹیگری
Featured
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
ايمان
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
حامد كمال الدين
تاريخ
حامد كمال الدين
سيرت
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
باطل
اديانديگر
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
فرقے
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
خواتين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
جہاد
سياست
حامد كمال الدين
مزاحمت
حامد كمال الدين
قتال
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز