عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Saturday, December 7,2019 | 1441, رَبيع الثاني 9
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
2015-10 آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
رؤیتِ ہلال، فرد اور جماعت کے احکام کا فرق
:عنوان

فرد کےلیے جائز نہیں کہ وہ اکیلا رہے۔ بلکہ اس معاملہ میں مسئلہ امام اور جماعت پر ہے۔ افراد پر واجب یہی ہے کہ وہ امام اور جماعت کے پیچھے چلیں

. تنقیحات . مشكوة وحى :کیٹیگری
البانی :مصنف

رؤیتِ ہلال

فرد اور جماعت کے احکام کا فرق 


عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:

«الفِطْرُ يَوْمَ يُفْطِرُ النَّاسُ، وَالأَضْحَى يَوْمَ يُضَحِّي النَّاسُ»

(الترمذی. رقم الحديث 802. أبواب الصوم، باب: ما جاء فی الفطر والأضحى متی یکون)

حضرت عائشہ سے روایت ہے، کہا: فرمایا رسول اللہﷺ نے:

’’عیدِفطر اُس دن جس دن لوگ عیدِفطر کریں۔ عیدِقربان اُس دن جس دن لوگ عیدِقربان کریں‘‘۔

 


کئی کتبِ حدیث کے اندر یہی حدیث ان الفاظ کے ساتھ آئی ہے:

«الفِطْرُ يَوْمَ تُفْطِرُ ونَ، وَالأَضْحَى يَوْمَ تُضَحُّونَ»

معنیٰ ان سب احادیث کا ایک ہے۔

شیخ البانی نے اس حدیث کو صحیح کہا ہے۔ (دیکھئے: اِرواء الغلیل حدیث رقم 905 اور سلسلۃ الاحادیث الصحیحۃ رقم الحدیث  224)۔

سلسلۃ صحیحہ میں، سند کی بحث اور حدیث کو درست قرار دینے کے بعد، شیخ البانی نے اس حدیث سے ماخوذ ہونے والی فقہ پر کچھ مفید کلام کیا اور اس میں زیادہ تر متقدمین اہل علم کے کلام سے ہی استشہاد فرمایا ہے۔ موضوع کی ضرورت و افادیت کے پیش نظر ،اِس بار کی مجلسِ حدیث میں شیخ البانی کا یہ کلام ہی ہم اردو میں نقل کریں گے:

فقه الحديث:

قال الترمذیُ عقب الحدیث: "وفسر بعض أهل العلم هذا الحديث، فقال: إنما معنى هذا الصوم والفطر مع الجماعة وعظم الناس".

ترمذی نے، حدیث کے آخر میں، فرمایا: بعض اہل علم نے اس حدیث کی تفسیر کرتے ہوئے کہا: ’’اس کا معنیٰ یہ ہے کہ روزہ اور عید (وغیرہ) جماعت اور لوگوں کے انبوہ کے ساتھ کیا جائے گا‘‘۔

وقال الصنعاني في " سبل السلام " (2 / 72) : "فيه دليل على أنه يعتبر في ثبوت العيد الموافقة للناس، وأن المتفرد بمعرفة يوم العيد بالرؤية يجب عليه موافقة غيره، ويلزمه حكمهم في الصلاة والإفطار والأضحية".

صنعانی نے سبل السلام میں فرمایا: اس میں دلیل ہے اس بات پر کہ عید کے ثبوت میں لوگوں کی موافقت کرنا ہی معتبر ہے۔ اور یہ کہ وہ شخص جسے اکیلے ہی رؤیت کے ذریعے عید کا علم ہوا، اس پر واجب ہے کہ وہ دوسروں کی موافقت میں رہے؛ اس پر دوسروں کا پابند رہنا ہی نماز، عید اور قربانی میں لازم ہے۔

وذكر معنى هذا ابن القيم رحمه الله في "تهذيب السنن" (3 / 214)، وقال: "وقيل: فيه الرد على من يقول إن من عرف طلوع القمر بتقدير حساب المنازل جاز له أن يصوم ويفطر، دون من لم يعلم، وقيل: إن الشاهد الواحد إذا رأى الهلال ولم يحكم القاضي بشهادته أنه لا يكون هذا له صوما، كما لم يكن للناس".

ابن القیم نے ’’تہذیب السنن‘‘ میں اس کا معنیٰ بیان کرتے ہوئے فرمایا: اہل علم کا قول ہے: اس (حدیث) میں ایسے شخص پر رد ہے جو یہ کہے کہ جو آدمی چاند کے حساب سے پتہ لگا لے کہ چاند چڑھ گیا ہے اس کےلیے جائز ہے کہ وہ روزہ اور عید کر لے، اور جسے پتہ نہیں وہ نہ کرے۔ (اہل علم کی جانب سے) بیان کیا گیا کہ اکیلا گواہ اگر چاند دیکھ بھی چکا ہے لیکن قاضی نے اس کی شہادت کے مطابق فیصلہ نہیں کیا ہے، تو باقی لوگوں کی طرح اس کا اپنا بھی روزہ نہیں ہے۔

وقال أبو الحسن السندي في "حاشيته على ابن ماجه" بعد أن ذكر حديث أبي هريرة عند الترمذي: "والظاهر أن معناه أن هذه الأمور ليس للآحاد فيها دخل، وليس لهم التفرد فيها، بل الأمر فيها إلى الإمام والجماعة، ويجب على الآحاد اتباعهم للإمام والجماعة، وعلى هذا، فإذا رأى أحد الهلال، ورد الإمام شهادته ينبغي أن لا يثبت في حقه شيء من هذه الأمور، ويجب عليه أن يتبع الجماعة في ذلك".

ابو الحسن السندھی اپنی ’’حاشیہ بر ابن ماجہ‘‘ میں ابوہریرہ﷜ والی ترمذی کی حدیث نقل کرنے کے بعد فرماتے ہیں: ظاہر یہ ہے کہ حدیث کا معنیٰ یہ ہے کہ ان امور میں افراد کو کوئی دخل ہی نہیں ہے۔ فرد کےلیے جائز نہیں کہ وہ اکیلا رہے۔ بلکہ اس معاملہ میں مسئلہ امام اور جماعت پر ہے۔ افراد پر واجب یہی ہے کہ وہ امام اور جماعت کے پیچھے چلیں۔ بنا بریں؛ پس اگر وہ (فرد) چاند دیکھے، مگر امام اس کی شہادت رد کر دے، تو لازم ہے کہ خود اس کے حق میں بھی ان امور میں سے کچھ ثابت نہ ہو۔ اس پر واجب یہی ہے کہ وہ اس معاملہ میں جماعت کے پیچھے رہے۔

(اہل علم کی یہ نقول دینے کے بعد البانی کہتے ہیں):

میں کہتا ہوں: یہی معنیٰ اس حدیث سے پھوٹ کر آتا ہے۔ اسی کی تائید حضرت عائشہ کے مسروق﷫کے مقابلے پر اس حدیث سے حجت پکڑنے سے ہوتی ہے، جب مسروق﷫ نے عرفہ کا  روزہ رکھنے سے اس اندیشے کے تحت اجتناب کیا کہ کہیں آج یوم النحر (روزِ قربان) نہ ہو۔ تب عائشہ نے مسروقؒ پر واضح فرمایا: کہ ان کی اس رائے کا کوئی اعتبار نہیں، اور یہ کہ ان پر یہی واجب ہے کہ وہ جماعت کے پیچھے رہیں۔ چنانچہ فرمایا:  النحرُ یومَ ینحر الناسُ، والفِطرُ یومَ یُفطِر الناسُ ’’قربانی اس دن جس دن لوگ قربانیاں کریں۔ عیدِفطر اس دن جس دن لوگ عیدِفطر کریں‘‘۔

میں (البانی) کہتا ہوں: ہماری شریعت باوسعت کے لائق بھی عین یہی بات ہے، جس کی غایتوں میں باقاعدہ یہ بات آتی ہے کہ لوگوں کا اجتماع اور ان کی وحدتِ صف قائم رکھے، اور ان کو ایسی تمام آراء سے دور رکھےجو انہیں متفرق کر دے۔ لہٰذا شریعت روزہ، عید اور نماز باجماعت ایسی اجتماعی عبادت میں فرد کی رائے کو دیکھتی ہی نہیں ہے چاہے وہ رائے آدمی کی اپنی نظر میں ٹھیک ہی کیوں نہ ہو۔ کیا آپ غور نہیں کرتے کہ صحابہ ایک دوسرے کے پیچھے نماز پڑھ لیتے تھے باوجودیکہ ان میں ایسے بھی تھے جن کی رائے یہ تھی کہ عورت کو مس کرنے، یا عضو تناسل کو مس کرنے، یا جسم سے خون نکلنے سے وضوء ٹوٹ جاتا ہے، اور ایسے بھی تھے جن کی رائے میں ان باتوں سے وضوء نہیں ٹوٹتا۔ صحابہ میں ایسے بھی تھے جو سفر میں پوری نماز پڑھتے اور ایسے بھی تھے جو قصر کرتے۔ اس مسئلہ یا اس جیسے دیگر مسئلوں میں ان کا ایک دوسرے سے مختلف رائے رکھنا انہیں اس بات سے مانع نہ ہوتا  کہ وہ نماز میں سب ایک ہی امام کے پیچھے اکٹھے ہوں اور اس کی نماز کو نماز جانیں۔ یہ اس لیے کہ وہ جانتے تھے کہ دین میں متفرق ہونا آپس میں کچھ آراء کے اندر اختلاف رکھنے کی نسبت برا ہے۔ صحابہ میں سے بعض کا معاملہ تو یہاں تک رہا کہ کسی بڑے اجتماعی موقع پر آدمی امامِ اعظم (امیر) کی رائے کے معارض رائے کو پیش نظر ہی نہ رکھتا، جیسے مِنیٰ کے جمعِ اعظم میں۔ یہاں تک کہ اس اجتماع گاہ میں وہ اپنی رائے پر عمل ہی موقوف کیے رکھتا۔ اس ڈر سے کہ اس کے اپنی رائے پر عمل کرنے سے شر برآمد ہو سکتا ہے۔ چنانچہ ابوداوٗد میں روایت ہوئی ہے کہ: عثمان نے منیٰ میں نماز پڑھائی تو چار رکعات پڑھیں۔ تب عبداللہ بن مسعود﷜ ان پر انکار کرتے ہوئے کہنے لگے: میں نبیﷺ کے پیچھے نماز پڑھتا رہا  ہوں دو رکعت۔ ابوبکر کے پیچھے دو رکعت۔ عمر﷜ کے پیچھے دو رکعت۔  خود عثمان﷜ کے پیچھے ان کی امارت کا ابتدائی عرصہ دو رکعت۔ پھر تم الگ الگ راستوں پر ہو لیے۔ کاش میری تو ان چار رکعتوں سے دو ہی رکعتیں ہی قبول ہونے والی ہوں۔ پھر عبد اللہ بن مسعود نے پڑھیں چار رکعتیں ہی! ان سے کہا گیا: آپ نے عثمانؓ پر تنقید کی اور پھر خود چار پڑھیں؟! فرمایا: اختلاف زیادہ برا ہے۔ (اس کی سند صحیح ہے)۔  امام احمد﷫ نے ایسی ہی بات حضرت ابوذر﷜ سے بھی روایت کی ہے۔

مذکورہ بالا حدیث اور مذکورہ بالا اثر پر آج ان لوگوں کو غور کرنا چاہئے جو اپنی نمازوں میں متفرق ہیں اور بعض مساجد کے ائمہ کے پیچھے نماز پڑھنے کے روادار نہیں، خاص طور پر رمضان میں وتر کی نماز۔ دلیل ان کی یہ ہوتی ہے کہ ان کے (اختیارکردہ) مذہب کے خلاف نماز پڑھی جا رہی ہے! ان میں سے بعض کو چاند اور فلکیات کا حساب رکھنے کا دعویٰ ہوتا ہے، اور اس بنا پر یہ مسلمانوں کی جماعت سے الگ یا تو ان سے پہلے روزہ اور عید کر رہے ہوتے ہیں یا ان کے بعد! ان کو خود اپنی ہی رائے اور اپنے ہی علم پر مان ہوتا ہےاور مسلمانوں کی اجتماعیت سے نکلنے کی ذرا پریشانی نہیں ہوتی۔ ان سب کو چاہئے کہ وہ منقول علم جو ہم نے ان کے گوش گزار کیا اس پر سوچیں، شاید کہ ان کے دل میں بیٹھا ہوا جہل اور غرور کا روگ کچھ شفا پائے، اور یہ اپنے مسلمان بھائیوں کے ساتھ ایک صف ہو جائیں۔ کیونکہ یَدُ اللہِ مَعَ الۡجَمَاعَۃِ ’’مجتمع (مسلمانوں) کے ساتھ اللہ کا ہاتھ ہے‘‘۔

سلسلة الأحاديث الصحيحة، مؤلفہ شیخ البانی، جلد 1 صفحہ443 تا  445۔ ویب پر اس کا لنک خود پڑھیے:

http://shamela.ws/browse.php/book-9442#page-441 

 

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
سنت کے ساتھ بدعت کا ایک گونہ خلط... اور "فقہِ موازنات"
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
سنت کے ساتھ بدعت کا ایک گونہ خلط... اور "فقہِ موازنات" حامد کمال الدین مغرب کے اٹھائے ہوئے ا۔۔۔
لفظ "شریعت" اور "فقہ" انٹر چینج ایبل ہو سکتے ہیں
تنقیحات-
حامد كمال الدين
لفظ  "شریعت" اور "فقہ" ہم استعمال interchangeable    ہو سکتے ہیں ۔۔۔
ماتریدی-سلفی نزاع، یہاں کے مسلمانوں کو ایک نئی آزمائش میں ڈالنا
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
ماتریدی-سلفی نزاع، یہاں کے مسلمانوں کو ایک نئی آزمائش میں ڈالنا حامد کمال الدین ایک اشع۔۔۔
منہجِ سلف کے احیاء کی تحریک میں ’مارٹن لوتھر‘ تلاش کرنا
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
منہجِ سلف کے احیاء کی تحریک میں ’مارٹن لوتھر‘ تلاش کرنا! حامد کمال الدین کیا کوئی وجہ ہے کہ۔۔۔
اناڑی ہاتھ درایت
تنقیحات-
Featured-
مشكوة وحى- علوم حديث
حامد كمال الدين
اناڑی ہاتھ درایت! صحیح مسلم کی ایک حدیث پر اٹھائے گئے اشکال کے ضمن میں حامد کمال الدین ۔۔۔
کافروں سے مختلف نظر آنے کا مسئلہ، دار الکفر، ابن تیمیہ اور اپنے جدت پسند
تنقیحات-
ثقافت- معاشرہ
حامد كمال الدين
کافروں سے مختلف نظر آنے کا مسئلہ، دار الکفر، ابن تیمیہ اور اپنے جدت پسند حامد کمال الدین دا۔۔۔
’مسلک‘ اور ’تنظیم‘ کا خوب و بد.. والله يعلم المفسدَ من المصلح
تنقیحات-
حامد كمال الدين
حامد کمال الدین بعض مباحث بروقت بیان نہ ہوں تو پڑھنے پڑھانے والوں کے حق میں ایک زیادتی رہ جاتی ہے۔ جذبہ۔۔۔
"اقوالِ سلف" کا ایک متناقض اطلاق: نظام ڈیموکریسی اور احکام خلافت کے!
تنقیحات-
حامد كمال الدين
https://twitter.com/Hamidkamaluddin کچھ چیزوں کے ساتھ ’’تعامل‘‘ کا ایک مناسب تر انداز انہیں نظر۔۔۔
شخصیات اور پارٹیوں کے ساتھ تھوک کا معاملہ نہ کرنا
اصول- منہج
تنقیحات-
حامد كمال الدين
پراپیگنڈہ وار propaganda war میں سیگ منٹیشن segmentation (جزء کاری) ناگزیر ہوتی ہے۔ یعنی معاملے کو ای۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
بازيافت- سلف و مشاہير
Featured-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
امارتِ حضرت معاویہؓ، مابین خلافت و ملوکیت نوٹ: تحریر کا عنوان ہمارا دیا ہوا ہے۔ از کلام ابن ت۔۔۔
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
سنت کے ساتھ بدعت کا ایک گونہ خلط... اور "فقہِ موازنات" حامد کمال الدین مغرب کے اٹھائے ہوئے ا۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
Featured-
حامد كمال الدين
"انسان دیوتا" کے حق میں پاپ! حامد کمال الدین دین میں طعن کر لو، جیسے مرضی دین کے ثوابت ۔۔۔
Featured-
بازيافت-
حامد كمال الدين
تاریخِ خلفاء سے متعلق نزاعات.. اور مدرسہ اہل الأثر حامد کمال الدین "تاریخِ خلفاء" کے تعلق س۔۔۔
Featured-
باطل- اديان
حامد كمال الدين
ریاستی حقوق؛ قادیانیوں کا مسئلہ فی الحال آئین کے ساتھ حامد کمال الدین اعتراض: اسلامی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
لفظ  "شریعت" اور "فقہ" ہم استعمال interchangeable    ہو سکتے ہیں ۔۔۔
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
ماتریدی-سلفی نزاع، یہاں کے مسلمانوں کو ایک نئی آزمائش میں ڈالنا حامد کمال الدین ایک اشع۔۔۔
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
منہجِ سلف کے احیاء کی تحریک میں ’مارٹن لوتھر‘ تلاش کرنا! حامد کمال الدین کیا کوئی وجہ ہے کہ۔۔۔
Featured-
احوال-
حامد كمال الدين
      کشمیر کاز، قومی استحکام، پختہ اندازِ فکر کی ضرورت حامد ۔۔۔
تنقیحات-
Featured-
مشكوة وحى- علوم حديث
حامد كمال الدين
اناڑی ہاتھ درایت! صحیح مسلم کی ایک حدیث پر اٹھائے گئے اشکال کے ضمن میں حامد کمال الدین ۔۔۔
راہنمائى-
حامد كمال الدين
(فقه) عشرۃ ذوالحج اور ایامِ تشریق میں کہی جانے والی تکبیرات ابن قدامہ مقدسی رحمہ اللہ کے متن سے۔۔۔
تنقیحات-
ثقافت- معاشرہ
حامد كمال الدين
کافروں سے مختلف نظر آنے کا مسئلہ، دار الکفر، ابن تیمیہ اور اپنے جدت پسند حامد کمال الدین دا۔۔۔
اصول- منہج
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
اصول- عقيدہ
حامد كمال الدين
ایک ٹھیٹ عقائدی تربیت ہماری سب سے بڑی ضرورت حامد کمال الدین اسے فی الحال آپ ایک ناقص استقر۔۔۔
ثقافت- خواتين
ثقافت-
حامد كمال الدين
"دردِ وفا".. ناول سے اقداری مسائل تک حامد کمال الدین کوئی پچیس تیس سال بعد ناول نام کی چیز ہاتھ لگی۔ وہ۔۔۔
احوال-
حامد كمال الدين
امارات کا سعودی عرب کو یمن میں بیچ منجدھار چھوڑنے کا فیصلہ حامد کمال الدین شاہ سلمان کے شروع دنوں میں ی۔۔۔
احوال-
حامد كمال الدين
پاک افغان معاملہ.. تماش بینی نہیں سنجیدگی حامد کمال الدین وہ طعنے جو میرے کچھ مخلص بھائی او۔۔۔
احوال-
حامد كمال الدين
کلچرل وارداتیں اور ہماری عدم فراغت! حامد کمال الدین ظالمو! نہ صرف یہاں کا منبر و محراب ۔۔۔
احوال-
ادارہ
تحریر:   تحریم افروز یوں تو امریکا سے مسلمانوں  کے معاملے میں کبھی خیر کی توقع رہی ہی&۔۔۔
کیٹیگری
Featured
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
عقيدہ
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
باطل
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
اديان
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
جہاد
مزاحمت
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز