عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Thursday, November 15,2018 | 1440, رَبيع الأوّل 6
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
weekly آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
شیعہ سنی تصادم میں ابن تیمیہؒ کو ملوث کرنا!
:عنوان

کلمہ گو تاتاریوں کےساتھ بھی ابن تیمیہ کا قتال بنیادی طور پر انکو"طائفة ممتنعة"کےطور پر لینےکےباب سےرہا ہےنہ کہ انکو’کافر‘قرار دینےکےباب سے۔ پھر وہ بھی"افراد"اور"تنظیموں"کی سطح پر نہیں بلکہ1سرکاری اقدام کےطور پر

. جہاد . تنقیحات :کیٹیگری
حامد كمال الدين :مصنف

شیعہ سنی تصادم میں ابن تیمیہؒ کو ملوث کرنا!

کل ہمارے یہاں ایک ٹویٹ ہوا تھا:

شیعہ سنی تصادم ہر جگہ قابل مذمت ہے۔ البتہ ایک بات پر غور ضروری ہے: خمینی انقلاب سے پہلے کیا آپ کو کہیں بھی ’شیعہ سنی تصادم‘ دکھائی دیا تھا؟ پاکستان میں؟ افغانستان میں؟ عراق میں؟ خلیج میں؟ لبنان میں؟ کہیں بھی؟ اس فتنہ کے ختم ہونے کے بعد بھی ان شاءاللہ یہ کہیں آپ کو دکھائی نہیں دے گا۔

اس پر ایک اعتراض آیا:

ہمارے علماء کرام جن میں شیخ الاسلام سرفہرست ہے، کا کہنا ہے کہ روافض کے خلاف جہاد واجب ہے اور افضل ترین جہاد ہے!!! اور آپ اسے قابل مذمت قرار دے رہے ہیں؟؟؟

ہمارا جواب تھا:

سبحان اللہ! کہاں کہا ہے شیخ الاسلام نے کہ روافض کے خلاف جہاد واجب ہے؟ جہاد بمعنیٰ قتال؟ ابن تیمیہ اہل قبلہ کے مابین خونریزی کے شدید ترین مخالفین میں آتے ہیں، وہ کب ایسے قتال کو واجب ٹھہرانے لگے؟ کوئی حوالہ؟

جس پر اس دوست کا جواب الجواب تھا:

ان کے کفریہ اعتقاد مع شرک اکبر کے بھی یہ اہل قبلہ کیسے؟ حالانکہ انکی تکفیر میں ہمیں سینکڑوں فتاوی ملتے ہیں!!! شیخ الاسلام کی نص ملاحظہ فرمائیں:
https://www.sahab.net/forums/index.php… 
اس پر ہمارا جواب
:

ابن تیمیہ کے موقف کی بابت چند باتیں نوٹ فرما لیجئے محترم:

1۔ ابن تیمیہ نے یہ بات روافض کے کسی مخصوص جتھے کی بابت کی ہو تو کی ہو، عمومِ روافض کے متعلق ان کا یہ موقف نہیں۔ ایک الگ تحریر میں ان شاء اللہ یہ بات واضح کی جائے گی۔

2۔ ابن تیمیہ کے ہاں "طائفة ممتنعة" سے قتال کر لیا جاتا ہے، باوجود اس کے کہ اُس (طائفہ) کے عمومی احکام مسلمانوں والے ہی رہیں (وَیَکُونُ الدِّینُ كُلُّهٗ لِلّٰهِ کے باب سے)۔ یہاں تک کہ اس کی مثالوں میں وہ کہتے ہیں کہ اگر کوئی بستی مستقل طور پر اذان چھوڑ جائے، حتی کہ فجر کی سنتیں چھوڑ جائے تو اسلامی حکومت اس کےساتھ قوت استعمال کرے گی۔ (آپ کی ذکر کردہ ابن تیمیہ کی عبارت میں ’’قھر الروافض‘‘ کے لفظ کسی قدر اسی بات پر دلالت کرتے ہیں جو ہمارے یہاں ’’ایک مسلم حکمران کے کسی قانون شکن جماعت کے خلاف قوت استعمال کرنے‘‘ سے تعبیر ہوتی ہے۔

3۔ کلمہ گو تاتاری جتھوں کے ساتھ بھی ابن تیمیہ کا قتال بنیادی طور پر ان کو "طائفة ممتنعة" کے طور پر لینے کے باب سے رہا ہے نہ کہ ان کو ’کافر‘ قرار دینے کے باب سے۔ (آپ کی ذکر کردہ ابن تیمیہ کی عبارت میں تاتاریوں کے خلاف قتال بھی مذکور ہے۔ اس ("قتالُ الطائفةِ الممتنعةِ") کی بنیاد ان کے نزدیک ایک جماعت پر دار الاسلام میں "شریعت کی رِٹ" لاگو کرنا ہے نہ کہ اس کو "کافر" گرداننا۔ دونوں باتوں میں بڑا فرق ہے۔ اور ان کو خلط کرنے سے ہی آپ کے یہاں تکفیر کے کچھ غیر ضروری مباحث جنم لیتے ہیں)۔

4۔ پھر یہ نوٹ کر لیا جائے کہ "طائفة ممتنعة" (دار الاسلام میں شریعت کی رِٹ سے نکلنے والے ایک گروہ) کے خلاف قوت کا استعمال بھی ابن تیمیہ یہاں کسی "فرد" کو نہیں دے رہے۔ شریعت کے عمومی اصولوں کے تحت، یہ صرف اسلامی حکومت کے ساتھ خاص ہے۔ وہ جب قتال کا عَلَم اٹھائے تو آپ اس کے ہم رکاب ہو سکتے ہیں۔

غرض اس کی درست صورت اسلامی شرعی حکومت کے تحت ہونے والی ایک فوجی کارروائی ہے۔ جبکہ ہمارے اُس ٹویٹ کا موضوع "شیعہ سنی تصادم" تھا جو آپ کو معلوم ہے "افراد" یا "تنظیموں" کی سطح پر ہوتا اور مار دھاڑ کی صورت اختیار کیے رکھتا ہے۔ لہٰذا یہ الگ سے ایک خلط ہے جو ہمارے بہت سے لوگ بڑے آرام سے فرماتے چلے جاتے ہیں۔ نہ جانے ابن تیمیہ کو یہ کہاں کہاں ساتھ لے جانے پر مُصِر ہیں!

*****

پس نوشت: اس تحریر پر موصول ہونے والے چند سوال:

غلام یاسین:

حضرت موجودہ دور کے شیعہ کے عقائد اس قابل ہیں کہ انہیں مسلمان شمار کیاجاۓ

اکثم ساریہ:

یا اہل قبلہ شمار کیا جائے ؟

جواب:

یہاں فی الوقت موضوع وہ خونریزی ہے جس کو ابتداءً واجب ٹھہرانے کے دلائل دیے جاتے ہیں۔ ہم نے اس کا رد کیا ہے۔ رہ گیا یہ کہ ان پر حکم لگانے کی کیا تفصیل ہے، تو اس پر کلام کا ایک علیحدہ محل ہے۔

 

محمد وسیم:

شيخ اب اگر کسی علاقے میں شیعہ اہل سنہ پر حملہ آور ہوں جائیں اور اہل سنہ کے پاس کوئی حکومت نا ہو تو ایسی صورت میں کیا حکم ہے؟

جواب:

دفع الصائل (ایک حملہ آور کی زیادتی کو اپنے سے دفع کرنا) بھی ایک الگ موضوع ہے۔ یہاں اس نظریے کا رد کیا جا رہا جو ایسی کسی خونریزی کو ابتداءً واجب یا مطلوبِ دین ٹھہرانے پر زور صرف کر رہا ہے اور ساتھ میں ابن تیمیہ کا نام استعمال کرتا ہے۔ ہماری تحریر میں ان حضرات کا رد ہوا ہے۔

Print Article
  اہل سنت
  عالم اسلام کا استحکام
  عالم اسلام
  مسلم معاشرے
  اہل قبلہ
  منہج
  ابن تیمیہ
  شیعہ سنی تصادم
  روافض
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
شخصیات اور پارٹیوں کے ساتھ تھوک کا معاملہ نہ کرنا
اصول- منہج
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
پراپیگنڈہ وار propaganda war میں سیگ منٹیشن segmentation (جزء کاری) ناگزیر ہوتی ہے۔ یعنی معاملے کو ای۔۔۔
میرے اسلام پسندو! پوزیشنیں بانٹ کر کھیلو؛ اور چال لمبی
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
میرے اسلام پسندو! پوزیشنیں بانٹ کر کھیلو؛ اور چال لمبی تحریر: حامد کمال الدین یہ درست ہے کہ۔۔۔
"نبوی منہج" سے متعلق ایک مغالطہ کا ازالہ
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"نبوی منہج" سے متعلق ایک مغالطہ کا ازالہ حامد کمال الدین ایک تحریکی عمل سے متعلق "نبوی منہج۔۔۔
کشمیر کےلیے چند کلمات
جہاد- مزاحمت
احوال- امت اسلام
حامد كمال الدين
کشمیر کےلیے چند کلمات حامد کمال الدین برصغیر پاک و ہند میں ملتِ شرک کے ساتھ ہمارا ایک سٹرٹیجک معرکہ ۔۔۔
بائیکاٹ کا ہتھیار.. اور قومی یکسوئی کا فقدان
احوال-
باطل- كشمكش
تنقیحات-
حامد كمال الدين
بائیکاٹ کا ہتھیار.. اور قومی یکسوئی کا فقدان ہر بار جب کسی دردمند کی جانب سے مسلم عوام کو بائیکاٹ کا ۔۔۔
’خطاکار‘ مسلمانوں کو ساتھ چلانے کا چیلنج
اصول- منہج
تنقیحات-
حامد كمال الدين
’خطاکار‘ مسلمانوں کو ساتھ چلانے کا چیلنج سوال: ایک مسئلہ جس میں افراط و تفریط کافی ہو ر۔۔۔
واقعۂ یوسف علیہ السلام کے حوالے سے ابن تیمیہ کی تقریر
تنقیحات-
اصول- منہج
حامد كمال الدين
قارئین کے سوالات واقعۂ  یوسف علیہ السلام کے حوالے سے ابن تیمیہ کی تقریر ہمارے کچھ نہایت عزیز ۔۔۔
کچھ ہمارے مضمون ’’درمیانی مرحلے کے بعض احکام‘‘ کے حوالے سے
تنقیحات-
حامد كمال الدين
قارئین کے سوالات کچھ ہمارے مضمون ’’درمیانی مرحلے کے بعض احکام‘‘ کے حوالے سے اپریل 2013 کے ایقاظ میں شائع ہون۔۔۔
کچھ ’فرقہ واریت گزیدہ‘ احباب.. اور صحابہؓ کی مرکزیت کا مسئلہ
تنقیحات-
حامد كمال الدين
کچھ ’فرقہ واریت گزیدہ‘ احباب.. اور صحابہؓ کی مرکزیت کا مسئلہ ’فرقہ واریت‘ سے تنفّر اچھی بات ہے۔۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
Featured-
باطل- جدال
حامد كمال الدين
کچھ ’مسلم‘ معترضینِ اسلام! تحریر: حامد کمال الدین پچھلے دنوں ایک ٹویٹ میرے یہاں سے  ہو۔۔۔
اصول- منہج
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
پراپیگنڈہ وار propaganda war میں سیگ منٹیشن segmentation (جزء کاری) ناگزیر ہوتی ہے۔ یعنی معاملے کو ای۔۔۔
بازيافت-
ادارہ
ہجرت کے پندرہ سو سال بعد! حافظ یوسف سراج کون مانے؟ کسے یقیں آئے؟ وہ چار قدم تاریخِ ان۔۔۔
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
میرے اسلام پسندو! پوزیشنیں بانٹ کر کھیلو؛ اور چال لمبی تحریر: حامد کمال الدین یہ درست ہے کہ۔۔۔
احوال- امت اسلام
ذيشان وڑائچ
ہمارے کچھ نوجوان طیب اردگان کے بارے میں عجیب و غریب الجھن کے شکار ہیں۔ کوئی پوچھ رہا ہے کہ۔۔۔
احوال- امت اسلام
حامد كمال الدين
’’سلفیوں‘‘ کے ساتھ تھوڑی زیادتی ہو رہی ہے!    عرب داعی محترم ابو بصیر طرطوسی کے ساتھ بہت م۔۔۔
اصول- عقيدہ
اداریہ-
حامد كمال الدين
شرکِ ’’ہیومن ازم‘‘ کی یلغار..  اور امت کا طائفہ منصورہ حالات کو سرسری انداز میں پڑھنا... واقعات م۔۔۔
احوال-
اصول- منہج
راہنمائى-
حامد كمال الدين
پاکستانی سیاست میں اسلامی سیکٹر کے آگے بڑھنے کے آپشنز تحریر: حامد کمال الدین میری نظر میں، اس۔۔۔
Featured-
ثقافت- خواتين
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
ادارہ
فیمینسٹ جاہلیت کو جھٹلاتی ایک نسوانی تحریر اجالا عثمان انٹرنیٹ سے لی گئی ایک تحریر جو ہمیں ا۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"نبوی منہج" سے متعلق ایک مغالطہ کا ازالہ حامد کمال الدین ایک تحریکی عمل سے متعلق "نبوی منہج۔۔۔
متفرق-
ادارہ
پطرس کے ’’کتے‘‘ کے بعد! تحریر: ابو بکر قدوسی مصنف کی اجازت کے بغیر شائع کی جانے والی ای۔۔۔
باطل- فرقے
اعتزال
ادارہ
ایک فیس بکی بھائی نے غامدی صاحب کی جہاد کے موضوع پر ویڈیو کا ایک لنک دے کر درخواست کی تھی کہ میں اس ویڈیو کو ۔۔۔
باطل- فرقے
احوال- وقائع
حامد كمال الدين
حامد کمال الدین ایک بڑی خلقت واضح واضح اشیاء میں بھی فرق کرنے کی روادار نہیں۔ مگر تعجب ہ۔۔۔
باطل- كشمكش
حامد كمال الدين
تحریر: حامد کمال الدین کہتا ہے میں اوپن ایئر میں کیمروں کے آگے جنازے کی اگلی صف کے اندر ۔۔۔
احوال-
باطل- شخصيات و انجمنيں
حامد كمال الدين
حامد کمال الدین ’’تنگ نظری‘‘ کی ایک تعریف یہ ہو سکتی ہے کہ: ایک چیز جس کی دین میں گنجائش۔۔۔
جہاد- مزاحمت
احوال- امت اسلام
حامد كمال الدين
کشمیر کےلیے چند کلمات حامد کمال الدین برصغیر پاک و ہند میں ملتِ شرک کے ساتھ ہمارا ایک سٹرٹیجک معرکہ ۔۔۔
ثقافت- رواج و رجحانات
ذيشان وڑائچ
میرے ایک معزز دوست نے ویلینٹائن ڈے کے حوالے سے ایک پوسٹ پیش کی ہے۔ پوسٹ شروع ہوتی ہے اس جملے سے"ویلنٹائن ۔۔۔
بازيافت- تاريخ
ادارہ
علاء الدین خلجی اور رانی پدماوتی تحریر: محمد فہد  حارث دوست نے بتایا کہ بھارت نے ہندو۔۔۔
کیٹیگری
Featured
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
امت اسلام
ذيشان وڑائچ
امت اسلام
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
عقيدہ
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
ادارہ
تاريخ
ادارہ
سلف و مشاہير
مہتاب عزيز
مزيد ۔۔۔
باطل
جدال
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
ادارہ
فرقےاعتزال
ادارہ
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
خواتين
ادارہ
رواج و رجحانات
ذيشان وڑائچ
معاشرہ
عرفان شكور
مزيد ۔۔۔
جہاد
مزاحمت
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ابن علی
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
ادارہ
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز