عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Tuesday, November 20,2018 | 1440, رَبيع الأوّل 11
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
2014-01 آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
اہل سنت کا ’’ایمان‘‘ نہ کہ معتزلہ کا! (بسلسلہ خلافت و ملوکیت
:عنوان

عند النزاع اپنی بات سےدستبردار ہوکر اللہ و رسول کےفیصلےپر آنا، اصل تصدیق یہ ہے۔ شریعت سے اپنی بات کی تصدیق کروانا کیاایمان ہوا۔یہ تو معتزلہ کاایمان ہوا کہ اصل فیصلہ عقل کا ہے شریعت سےمحض اسکی تائید کرائی جائےگی

. اصولمنہج :کیٹیگری
حامد كمال الدين :مصنف

تعلیق 10   [1]    (بسلسلہ: خلافت و ملوکیت، از ابن تیمیہ)

اہل سنت کا ’’ایمان‘‘ نہ کہ معتزلہ کا!

وَاَحۡسَنُ تَأوِیلاً  ’’ مآل کے لحاظ سے، سب سے اعلیٰ‘‘۔[2]

مفسر قرطبیؒ اس کا ایک معنیٰ  یہ کرتے ہیں:

 یعنی یہ تمہارے اپنے تاویل کرنے سے بہتر ہے۔

تاویل کا مطلب ہے ایک بات  کو معنیٰ پہنانا یا ایک معاملے کو انجام کو پہنچانا۔ یہاں پر مفسرین نے اس کا مطلب ’’حسنِ عاقبت‘‘ اور ’’خوبیِ انجام‘‘ بھی کیا ہے اور ’’صحیح موقف پر پہنچنا‘‘ اور ’’بات کو صحیح کروٹ بٹھانا‘‘ بھی۔

امام ابن جریر طبریؒ نے  وَاَحۡسَنُ تَأوِیلاً  کی ایک تفسیر ایک تبع تابعی مفسر عبد الرحمٰن بن زید بن اسلمؒ کے حوالے سے’’تصدیق کرنا‘‘ بھی کی ہے؛ اور جوکہ ایک نہایت عمدہ تفسیر ہے۔ اِس کی وضاحت یوں ہے کہ تأویل باب تفعیل ہے  آلَ یؤولُ سے، جس کا مطلب ہوتا ہے معاملے کا ایک صورت سے چل کر دوسری صورت پر جا پہنچنا  (اِسی سے مآل کا لفظ ہے جو اردو میں بھی مستعمل ہے)۔ چنانچہ متنازع فریقوں کا اپنی اپنی بات چھوڑ کر اللہ اور اس کے رسول کی بات پر آجانا اور اپنی اپنی رائے کو اللہ اور رسول کے قول پر لے آنا ’’اَحۡسَنُ تأوِیلاً‘‘ کہلائے گا۔  اور یہ تصدیق کی اعلیٰ ترین حالت ہے کہ عند النزاع آدمی اپنی بات سے دستبردار ہوکر اللہ اور رسول کے فیصلے پر آجائے۔بلکہ اصل تصدیق ہی یہ ہے؛ شریعت سے اپنی بات کی تصدیق کروانا کیا ایمان ہوا؛ ایمان یہ ہے کہ ہر فریق اپنی بات چھوڑ کر کتاب اللہ پر آجائے اور کتاب اللہ کے ایک ایک لفظ تو کیا ایک ایک اشارے کو اپنے اور پورے جہانِ انسانی کے حق میں فیصل اور حَکَم مانے۔

یہ تو معتزلہ کا ایمان ہوا کہ اصل فیصلہ عقل کا ہے، شریعت سے محض اس کی تائید کرائی جائے گی اور جہاں شریعت اس کی تائید کرنے پر ’بظاہر‘ آمادہ نہ ہو تو شریعت کے الفاظ کو ان کے اُس ’’ظاہر‘‘ سے پھیر دیا جائے گا؛ اِسی چیز کا نام متاخرین کی اصطلاح میں ’’تاویل‘‘ ہے۔  یعنی ’’اصل‘‘ تو مانا ’’انسانی دانائی‘‘ کو ہی، البتہ شریعت کو ’’اس کے مطابق‘‘ ثابت کرتے چلے گئے؛ اور یہ ہوا ’’شریعت سے استدلال‘‘!

معتزلہ چونکہ ایک ’’دیندار‘‘ زمانے میں تھے لہٰذا ان کا رخ اپنے اس منہج کے حوالے سے ’الٰہیات‘ کی طرف رہا۔ دورِحاضر کے اعتزالی رجحانات نے چونکہ بےدینی کے زمانے میں آنکھ کھولی؛ لہٰذا ان کا رخ زیادہ ’الٰہیات‘ کی بجائے ’انسانیات‘ کی طرف رہا۔ مگر مبدأ principle  وہی کہ تحسین و تقبیح ’’عقلی‘‘ ہوتی ہے شریعت کو محض اس کی ’تائید‘ کرنی ہوتی ہے؛ اور تیور یہ کہ شریعت بھلا کیسے ’تائید‘ نہیں کرے گی؛ آپ تو قرآن کو غور سے پڑھتے ہی نہیں ہیں ورنہ اس کا تو ہر لفظ بول بول کر ’انسانی‘ تحسین و تقبیح کی تائید ہی کررہا ہے! اِن(جدید معتزلہ)  کا رخ چونکہ ’مابعد الطبیعیات‘ کی بجائے ’سماجیات‘ کی طرف زیادہ ہے لہٰذا اِس تحسین و تقبیحِ عقلی کی اصل تان ’’معروف و منکر‘‘ کے مسئلہ پر ٹوٹتی ہے۔ ان کے بقول ’’معروف‘‘ وہ ہے جو لوگوں کے ہاں معروف ہو۔ اور ’’منکر‘‘ وہ ہے جسے لوگ منکر جانیں؛ یوں قرآن کا ایک بہت بڑا مبحث بابت امر بالمعروف و نہی عن المنکر اِسی ہیومن اسٹ اصول ’’رُدُّوہُ إِلَى الۡإنۡسَان‘‘ میں پورا ہوا!)



[1]   ابن تیمیہ کے متن میں دیکھئے فصل اول، حاشیہ 10

[2]  سلسلۂ  کلام : فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ذٰلِكَ خَيْرٌ وَاَحۡسَنُ تَأوِیلاً ’’پھر اگر کسی چیز میں اختلاف کرو تو لوٹاؤ اُسے اللہ اور رسولؐ کی طرف اگر تم ہو اللہ اور یوم آخر پر ایمان رکھتے۔ یہ بہت بہتر ہے اور مآل کے لحاظ سے، سب سے اعلیٰ‘‘

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
شخصیات اور پارٹیوں کے ساتھ تھوک کا معاملہ نہ کرنا
اصول- منہج
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
پراپیگنڈہ وار propaganda war میں سیگ منٹیشن segmentation (جزء کاری) ناگزیر ہوتی ہے۔ یعنی معاملے کو ای۔۔۔
شرکِ ’’ہیومن ازم‘‘ کی یلغار.. اور امت کا طائفہ منصورہ
اصول- عقيدہ
اداریہ-
حامد كمال الدين
شرکِ ’’ہیومن ازم‘‘ کی یلغار..  اور امت کا طائفہ منصورہ حالات کو سرسری انداز میں پڑھنا... واقعات م۔۔۔
پاکستانی سیاست میں اسلامی سیکٹر کے آگے بڑھنے کے آپشنز
احوال-
اصول- منہج
راہنمائى-
حامد كمال الدين
پاکستانی سیاست میں اسلامی سیکٹر کے آگے بڑھنے کے آپشنز تحریر: حامد کمال الدین میری نظر میں، اس۔۔۔
رسالہ اصول سنت از امام احمد بن حنبلؒ
اصول- عقيدہ
اصول- منہج
ادارہ
رســـــــــــــــــــــالة اصولِ سنت از امام احمد بن حنبل اردو استفاده: حامد كمال الدين امام ۔۔۔
’خطاکار‘ مسلمانوں کو ساتھ چلانے کا چیلنج
اصول- منہج
تنقیحات-
حامد كمال الدين
’خطاکار‘ مسلمانوں کو ساتھ چلانے کا چیلنج سوال: ایک مسئلہ جس میں افراط و تفریط کافی ہو ر۔۔۔
واقعۂ یوسف علیہ السلام کے حوالے سے ابن تیمیہ کی تقریر
تنقیحات-
اصول- منہج
حامد كمال الدين
قارئین کے سوالات واقعۂ  یوسف علیہ السلام کے حوالے سے ابن تیمیہ کی تقریر ہمارے کچھ نہایت عزیز ۔۔۔
’’آسمانی شریعت‘‘ نہ کہ ’سوشل کونٹریکٹ‘۔۔۔ ’’جماعۃ المسلمین‘‘ بہ موازنہ ’ماڈرن سٹیٹ‘
اصول- منہج
حامد كمال الدين
تعلیق 12   [1]   (بسلسلہ: خلافت و ملوکیت، از ابن تیمیہ) ’’آسمانی شریعت‘‘ نہ کہ ’سوشل ۔۔۔
"کتاب".. "اختلاف" کو ختم اور "جماعت" کو قائم کرنے والی
اصول- منہج
حامد كمال الدين
تعلیق 11   [1]   (بسلسلہ: خلافت و ملوکیت، از ابن تیمیہ) ’’کتاب‘‘ ’’اختلاف‘‘ کو خت۔۔۔
’’جماعت‘‘ کا اسلامی تصور... اور’’ہیومنسٹ‘‘ جاہلیت
اصول- منہج
حامد كمال الدين
تعلیق 9  [1]   (بسلسلہ: خلافت و ملوکیت، از ابن تیمیہ) ’’جماعت‘‘ کا اسلامی تصور... او۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
Featured-
باطل- جدال
حامد كمال الدين
کچھ ’مسلم‘ معترضینِ اسلام! تحریر: حامد کمال الدین پچھلے دنوں ایک ٹویٹ میرے یہاں سے  ہو۔۔۔
اصول- منہج
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
پراپیگنڈہ وار propaganda war میں سیگ منٹیشن segmentation (جزء کاری) ناگزیر ہوتی ہے۔ یعنی معاملے کو ای۔۔۔
بازيافت-
ادارہ
ہجرت کے پندرہ سو سال بعد! حافظ یوسف سراج کون مانے؟ کسے یقیں آئے؟ وہ چار قدم تاریخِ ان۔۔۔
تنقیحات-
Featured-
حامد كمال الدين
میرے اسلام پسندو! پوزیشنیں بانٹ کر کھیلو؛ اور چال لمبی تحریر: حامد کمال الدین یہ درست ہے کہ۔۔۔
احوال- امت اسلام
ذيشان وڑائچ
ہمارے کچھ نوجوان طیب اردگان کے بارے میں عجیب و غریب الجھن کے شکار ہیں۔ کوئی پوچھ رہا ہے کہ۔۔۔
احوال- امت اسلام
حامد كمال الدين
’’سلفیوں‘‘ کے ساتھ تھوڑی زیادتی ہو رہی ہے!    عرب داعی محترم ابو بصیر طرطوسی کے ساتھ بہت م۔۔۔
اصول- عقيدہ
اداریہ-
حامد كمال الدين
شرکِ ’’ہیومن ازم‘‘ کی یلغار..  اور امت کا طائفہ منصورہ حالات کو سرسری انداز میں پڑھنا... واقعات م۔۔۔
احوال-
اصول- منہج
راہنمائى-
حامد كمال الدين
پاکستانی سیاست میں اسلامی سیکٹر کے آگے بڑھنے کے آپشنز تحریر: حامد کمال الدین میری نظر میں، اس۔۔۔
Featured-
ثقافت- خواتين
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
ادارہ
فیمینسٹ جاہلیت کو جھٹلاتی ایک نسوانی تحریر اجالا عثمان انٹرنیٹ سے لی گئی ایک تحریر جو ہمیں ا۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"نبوی منہج" سے متعلق ایک مغالطہ کا ازالہ حامد کمال الدین ایک تحریکی عمل سے متعلق "نبوی منہج۔۔۔
متفرق-
ادارہ
پطرس کے ’’کتے‘‘ کے بعد! تحریر: ابو بکر قدوسی مصنف کی اجازت کے بغیر شائع کی جانے والی ای۔۔۔
باطل- فرقے
اعتزال
ادارہ
ایک فیس بکی بھائی نے غامدی صاحب کی جہاد کے موضوع پر ویڈیو کا ایک لنک دے کر درخواست کی تھی کہ میں اس ویڈیو کو ۔۔۔
باطل- فرقے
احوال- وقائع
حامد كمال الدين
حامد کمال الدین ایک بڑی خلقت واضح واضح اشیاء میں بھی فرق کرنے کی روادار نہیں۔ مگر تعجب ہ۔۔۔
باطل- كشمكش
حامد كمال الدين
تحریر: حامد کمال الدین کہتا ہے میں اوپن ایئر میں کیمروں کے آگے جنازے کی اگلی صف کے اندر ۔۔۔
احوال-
باطل- شخصيات و انجمنيں
حامد كمال الدين
حامد کمال الدین ’’تنگ نظری‘‘ کی ایک تعریف یہ ہو سکتی ہے کہ: ایک چیز جس کی دین میں گنجائش۔۔۔
جہاد- مزاحمت
احوال- امت اسلام
حامد كمال الدين
کشمیر کےلیے چند کلمات حامد کمال الدین برصغیر پاک و ہند میں ملتِ شرک کے ساتھ ہمارا ایک سٹرٹیجک معرکہ ۔۔۔
ثقافت- رواج و رجحانات
ذيشان وڑائچ
میرے ایک معزز دوست نے ویلینٹائن ڈے کے حوالے سے ایک پوسٹ پیش کی ہے۔ پوسٹ شروع ہوتی ہے اس جملے سے"ویلنٹائن ۔۔۔
بازيافت- تاريخ
ادارہ
علاء الدین خلجی اور رانی پدماوتی تحریر: محمد فہد  حارث دوست نے بتایا کہ بھارت نے ہندو۔۔۔
کیٹیگری
Featured
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
امت اسلام
ذيشان وڑائچ
امت اسلام
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
عقيدہ
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
ادارہ
تاريخ
ادارہ
سلف و مشاہير
مہتاب عزيز
مزيد ۔۔۔
باطل
جدال
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
ادارہ
فرقےاعتزال
ادارہ
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
خواتين
ادارہ
رواج و رجحانات
ذيشان وڑائچ
معاشرہ
عرفان شكور
مزيد ۔۔۔
جہاد
مزاحمت
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ابن علی
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
ادارہ
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز