عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Thursday, November 21,2024 | 1446, جُمادى الأولى 18
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
weekly آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں
:عنوان

یہ کہنےمیں مجھے باک نہیں، کہ آپ سب نوجوان جو"مولوی"سے بھاگے ہیں"دین"سے نہیں بھاگے، اور جن کی سب سے بڑی ترجیج ان تمام تر الحادی جھکڑوں کےباوجود "دین" ہی ہے، وہ میرے لیے نہایت قابل قدر، بلکہ اپنے دور کےلحاظ سے

. تنقیحات :کیٹیگری
حامد كمال الدين :مصنف

روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں

تحریر: حامد کمال الدین

ہماری ایک گزشتہ تحریر پر، بذریعہ ٹوٹر آنے والا ایک اعتراض:

میں ایک عام سا طالب علم ہوں۔ سکول میں جو مطالعہ پاکستان اور تاریخ پڑھائی گئی، بعد میں پتہ چلا کہ سب جھوٹ تھی۔ نتیجتا نصاب کی کتابوں سے اور اساتذہ سے اعتبار اٹھ گیا۔ یہی دین کے معاملے میں بھی ہے۔ آپ بہت سارے معاملات کی جب توجیہ پیش نہیں کر پاتے تو خاموشی کی دلیل سے اپنے آپ کو تو قائل شاید کر لیں، لیکن جس کے اندر طوفان اٹھا ہے اسے مطمئن نہیں کر سکتے۔ آپکو فکر ہے انکی جو جہلم والے کو یا ساحل عدیم کو صحیح سمجھتے ہیں، آپکو کو تو ان شخصیات کو شکر ادا کرنا چاہئے کہ انہوں نے بےتوجیہے "علماء" کی بدولت الحاد کی طرف جاتے نوجوانوں کو توجیہ کہ بنا پر سمجھایا اور دین پر پہرہ دیا۔ آپ دوسروں میں تو مرض کی بات کر رہے ہیں لیکن علماء میں پائے جانے والے مرض کی نشاندہی نہیں کی جن کی بدولت یہ سب ہو رہا۔ آخر کار آ کر آپ کو فکر ستائی بھی تو اس بات کی کہ لوگ جہلم والے کے پاس یا ساحل عدیم کے پاس پناہ کیوں لے رہے ہیں۔

(حمود الرحمن)

جواب:

جب ہم نے – کم از کم میں نے – یہ مان لیا کہ ہم "روایتی مذہبی طبقہ" نے آپ نوجوانوں کا حق ادا کرنے میں خاصی بڑی تقصیر کی ہےاور وہ اتنی بڑی تقصیر ہے کہ آپ کا "ہم" سے فرار کی راہ اختیار کرنا ایک خاصی حد تک سمجھ آنے والی (نہ کہ justify ہونے والی) بات۔ اور پھر "فرار" کی اس خاصیت کی بھی نشان دہی کی، کہ اس میں خاص غور طلب اور تصحیح طلب مسئلہ "مفرور مِنه" کا ہوتا ہے نہ کہ "مفرور  اِليه" کا؛ کیونکہ اُس کا مسئلہ دیکھنے کی تو نوبت ہی بعد میں آنی ہے، وہ بھی اگر واقعتاً اس کی ضرورت ہو…یعنی ہم نے سب مسئلہ سر دست اپنے ہی اوپر لے لیا…تو میری درخواست ہو گی کہ آپ اس اتنے سے ا0عترافِ حقیقت کو، بالفرض وہ آپ کی نظر میں کم بھی ہے، کچھ نہ کچھ قبول فرمائیں! "مفرور الیہ" نہ کبھی ہمارا موضوع ہوا ہے – اور اس کےلیے آپ ہماری ساری تحریرات دیکھ سکتے ہیں – اور نہ ہونے والا ہے۔ کیونکہ ہم سمجھتے ہیں، ہمیں اس اصل پوائنٹ کی بخوبی نشان دہی ہے جہاں سے نوجوانوں کی یہ سب فرسٹریشن جنم لے رہی ہے؛ لہٰذا ہم اسے چھوڑ کر کیوں کسی دوسری طرف کو جائیں، اور معاملے کو مزید الجھانے، اور نوجوانوں کی فرسٹریشن کو اور بھی بڑھانے کا باعث بنیں؟ اور اگر پھر بھی آپ کی تسلی نہیں ہوتی تو آپ یوں سمجھیں، میری اس پوسٹ کا تمام تر رخ اپنے (سکہ بند مذہبی طبقے) ہی کی طرف تھا… اور وہ سب لمحہٴ فکریہ اپنے ہی متعلق۔  کیا ان کو بھی ایک مسئلہ کی نشان دہی کر کے نہیں دی جا سکتی؟؟؟ یقین کریں وہ سب لوگ ایک "مسئلہ" کے بیان میں محض ضمناً آ گئے تھے۔

اور ہاں یہ کہنے میں مجھے باک نہیں، کہ آپ سب نوجوان جو "مولوی" سے بھاگے ہیں "دین" سے نہیں بھاگے، اور جن کی سب سے بڑی ترجیج ان تمام تر الحادی جھکڑوں کے باوجود "دین" ہی ہے، وہ میرے لیے نہایت قابل قدر، بلکہ اپنے دور کے لحاظ سے ایک غنیمت ہیں۔ ان نوجوانوں کے بہرحال "دین" پر رہنے پر میں جتنا بھی شکر اور جتنا بھی فخر کروں کم ہے۔ بھلے وہ "ہم" سے بھاگ کر فی الحال کہیں بھی اوٹ پانے میں اپنے تئیں کامیاب ہوئے ہوں۔ وہ سب باتیں ان شاء اللہ دیکھی جاتی رہیں گی۔ بلکہ وہ سب باتیں میرا خیال ہے وقت کے ساتھ خود بھی اچھی خاصی سمجھ آ جائیں گی۔ علم و فقہ کو اس کے مستند مصادر سے لینے کا عمل بڑی دیر تک روکا نہیں جا سکتا؛ خصوصاً اس "انفرمیشن ریوولوشن" کے زمانے میں۔ مسئلہ کی thrill بسا اوقات مسئلہ کے سمجھ آنے کے راستے مسدود کر دیتی ہے اور "ردعمل" ایک بڑی ظالم چیز ہے۔

قصہ کوتاہ: مَا أُبَرِّئُ نَفْسِيْ۔ ہم اپنے آپ کو برئ الذمہ نہیں کہتے۔ آپ جہلم کی بات کرتے ہیں، محترم احمد جاوید صاحب تو نوجوانوں کے الحاد کی طرف جانے کی ذمہ داری اپنے مذہبی طبقہ کو اٹھوا دیا کرتے ہیں۔ پس ہم تو بڑی "رَپَٹ" کےلیے تیار تھے، آپ ہمیں چھوٹی پر پکڑ رہے ہیں!

ذرا سی ایک اور بات۔ ساحل عدیم کو – باوجود ان کے کچھ شدید غیر ذمہ دارانہ سٹیٹمنٹس کے – میں قابل قدر ہی دیکھتا ہوں، اپنے بہت سارے حضرات سے معذرت کے ساتھ۔ ان کےلیے میرے پاس نوجوانوں کی وہی کیٹگری ہے جس کا اوپر ذکر ہوا۔ یہ نوجوان "فتوے" دینے کا کام اگر "مولوی"  کےلیے چھوڑ دے، تو ان شاء اللہ بہت کام کا ہے۔

نسألُ اللهَ التوفيقَ والهداية.

 

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
فرد اور نظام کا ڈائلیکٹ، ایک اہم تنقیح
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
گھر بیٹھ رہنے کا ’آپشن‘… اور ابن تیمیہؒ کا ایک فتویٰ
تنقیحات-
اصول- منہج
Featured-
حامد كمال الدين
گھر بیٹھ رہنے کا ’آپشن‘… اور ابن تیمیہؒ کا ایک فتویٰ اردو استفادہ: حامد کمال الدین از مجموع فتاوى ا۔۔۔
ایک نظامِ قائمہ کے ساتھ تعامل، ہمارا اور ’اسلامی جمہوری‘ ذہن کا فرق
Featured-
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ایک نظامِ قائمہ کے ساتھ تعامل ہمارا اور ’اسلامی جمہوری‘ ذہن کا فرق تحریر: حامد کمال الدین س: ۔۔۔
مابین مسلک پرستی و مسالک بیزاری
تنقیحات-
راہنمائى-
حامد كمال الدين
مابین "مسلک پرستی" و "مسالک بیزاری" تحریر: حامد کمال الدین میری ایک پوسٹ میں "مسالک بیزار" طبقوں ۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
احوال-
Featured-
Featured-
عرفان شكور
فلسطین کا سامورائی... السنوار جیسا کہ جاپانیوں نے اسے دیکھا   محمود العدم ترجمہ: عرفان شکور۔۔۔
احوال- تبصرہ و تجزیہ
Featured-
حامد كمال الدين
ایک مسئلہ کو دیکھنے کی جب بیک وقت کئی جہتیں ہوں! تحریر: حامد کمال الدین ایک بار پھر کسی کے مرنے پر ہمارے کچھ ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
ذرا دھیرے، یار! تحریر: حامد کمال الدین ایک وقت تھا کہ زنادقہ کے حملے دینِ اسلام پر اس قدر شدید ہوئے ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
تحقیقی عمل اور اہل ضلال کو پڑھنا، ایک الجھن کا جواب تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک پوسٹ پر آنے و۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
نوٹ: یہ تحریر ابن تیمیہ کی کتاب کے تعارف کے علاوہ، خاص اس مقصد سے دی جا رہی ہے کہ ہم اپنے بعض دوستوں سے اس ۔۔۔
جہاد- سياست
حامد كمال الدين
آج میرا ایک ٹویٹ ہوا: مذہبیوں کے اس نظامِ انتخابات میں ناکامی پر تعجب!؟! نہ یہ اُس کےلیے۔ نہ وہ اِ۔۔۔
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
مالکیہ کے دیس میں! تحریر: حامد کمال الدین "مالکیہ" کو بہت کم دیکھنے کا اتفاق ہوا تھا۔ افراد کے طور ۔۔۔
حامد كمال الدين
"سیزن" کی ہماری واحد پوسٹ! === ویسے بھی "روایات و مرویات" کی بنیاد پر فیصلہ کرنا فی الحقیقت علماء کا کام ہ۔۔۔
راہنمائى-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
صومِ #عاشوراء: نوویں اور دسویںمدرسہ احمد بن حنبل کی تقریرات"اقتضاء الصراط المستقیم" مؤلفہ ابن تیمیہ سے ایک اقت۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک گزشتہ تحریر پ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
کیٹیگری
Featured
عرفان شكور
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
عرفان شكور
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
ايمان
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
حامد كمال الدين
تاريخ
حامد كمال الدين
سيرت
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
باطل
اديانديگر
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
فرقے
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
خواتين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
جہاد
سياست
حامد كمال الدين
مزاحمت
حامد كمال الدين
قتال
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز