عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Thursday, November 21,2024 | 1446, جُمادى الأولى 18
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
2015-04 آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
سقوطِ ڈھاکہ.. ’’المورد‘‘ کا انکشاف!
:عنوان

. باطلفرقے . ایقاظ ٹائم لائن :کیٹیگری
ادارہ :مصنف



سقوطِ ڈھاکہ.. "المورد" کا انکشاف!

سقوطِ ڈھاکہ پر "المورد" کی ذمہ دار شخصیت کا یہ  پورابیان آپ سماع ٹی وی کے اِس لنک پر دیکھ سکتے (http://goo.gl/Moq12k ) یا ایقاظ (جنوری 2014) میں پڑھ سکتے ہیں۔ اس کا لب لباب یہ کہ:

ایک بڑی غلطی یہ تھی کہ دو خطوں کو ملانے کی جو وجہ بیان کی گئی وہ مذہب تھا۔ حالانکہ لوگوں کو جوڑنے والی اصل چیز جبلی ضرورتیں ہوتی ہیں۔ زیان اور رہن سہن ہو سکتا ہے۔ البتہ ایمان گھٹنے بڑھنے والی چیز ہے (لہٰذا قوموں کو جوڑنے کی بنیاد نہیں ہو سکتا)۔

ہمارا جواب:

یہاں ایک بات ’’جبلّی تقاضوں‘‘ کو اجتماعیت کی بنیاد بنانے کی ہوئی ہے اور ایک رہن سہن و لسان کو بنیاد بنانے کی۔ دونوں کی بابت ان شاءاللہ ہم نہایت مختصر بات کریں گے:

جہاں تک زبان اور رہن سہن کا تعلق ہے... تو یا تو آپ ایک قاعدہ جاری فرما دیں کہ  دنیا میں ایک کثیر الاجناس multi-ethnic، ملٹی کلچرل multi-cultural، ملٹی لنگول multi-lingual ملک ہونے پر پابندی ہے۔  دنیا کا شاید ہی کوئی ملک آپ کے اس مزعومہ قاعدہ پر پورا اتر پائے گا۔ اس پر اصرار کی صورت میں؛ دنیا کے سبھی یا بیشتر ممالک کو ایک نئے سرے سے تقسیم کرنا پڑ جائے گا۔  غرض ایک چیز نہ انسانوں کے ہاں رائج اور نہ شریعت کی فرض کردہ۔ ایسی چیز صرف ایک فلسفہ ہی کہلا سکتی ہے؛ خواہ کتنی ہی خوشنما ہو۔

رہ گئے جبلّی تقاضے... تو معلوم ہوتا ہے یہ اصحاب ’’اجتماعیت کی بنیاد‘‘ اور ’’اجتماعیت میں پختگی لانے کے ذرائع‘‘ کے مابین فرق نہیں فرما رہے؛ ورنہ ایک کو دوسرے کا متبادل قرار نہ دیتے۔  اس ذہن کے لوگوں کے ذہن میں شاید کوئی ایسا تصور ہے کہ اجتماعیت کی بنیاد ’’دین‘‘ کو قرار دینے کا مطلب ’چندہ اپیلوں‘ ایسی کوئی قابلِ ترس سرگرمی ہے۔ یا ان کا خیال ہے، اس صورت میں یہاں سب کام وعظوں اور خطبوں سے لیا جائے گا!

معاملہ یہ ہے کہ اس دنیا میں کچھ بہت بڑےبڑے اور کثیر الاجناس ممالک کوئی بھی قابلِ ذکر ’’بنیاد‘‘ رکھے بغیر اپنی اربوں کی آبادی اور اس میں پائے جانے والے بھانت بھانت کے رنگوں کو بڑی کامیابی کے ساتھ جوڑ کر رکھتے ہیں درحالیکہ ان کے پاس ان سب اجناس کو اکٹھا رکھنے کی کوئی ایک بھی مضبوط بنیاد نہیں ہوتی۔  اِسی کا نام سیاست ہے؛ جوکہ مسلمان پر بھی حرام نہیں۔ ہے یہ ہمت، حوصلے اور دوربینی کا کام۔ اس میں؛ انسانوں کی جبلی ضرورتوں کو بھی بڑی مہارت اور مشاقی کے ساتھ کام میں لایا جاتا ہے۔ لوگوں کو رام رکھنے کے سینکڑوں گر آزمائے جاتے ہیں۔  رہ گئی نالائقی، ظلم، بےحسی، کم نظری، خوردبرد اور اپنے محکوموں کے اندر محرومیاں پیدا کر بیٹھنا... تو ایک مشترکہ زبان یا رہن سہن ہی کیا، یہ بات سگے بھائیوں میں جدائی ڈال دیتی ہے۔  بہوؤں کے چولہے الگ کرا دیتی ہے۔ چنانچہ مال، عہدوں، مفادات اور آسائشوں کی حکیمانہ تقسیم سلطنت کا شیرازہ مجتمع رکھنے کے حق میں اہم ذریعہ کا درجہ رکھتی ہے۔ یہ بھی پیش نظر رہے، ایک بڑی سلطنت ایک چھوٹے ناتواں ملک کے مقابلے پر اپنے ’اجزاء‘ کو زیادہ اعلیٰ کھِلاپِلا سکتی ہے۔  طاقت کا کھیل دنیا میں ہمیشہ ایک بڑی سطح پر ہی کھیلا جاتا ہے؛ لہٰذا ایک بڑی وحدت کے اجزاء ایک چھوٹے بےبس ملک کے مقابلے پر کہیں زیادہ آسائشیں بھی پاتے ہیں۔  یعنی اگر قیادت میں حوصلہ اور بلند نگاہی ہو، تو لوگوں کی جبلی ضرورتیں بھی ایک بڑی وحدت کے اندر کہیں بڑھ کر تسکین پاتی ہیں۔ یہ وجہ ہے کہ ارب ارب کی آبادی انڈیا اور چائنا کےلیے اور لگ بھگ براعظم براعظم جتنا رقبہ امریکہ اور روس کےلیے ایک بہت بڑا پلس پوائنٹ plus point ہے۔ ان میں شامل آبادیوں کےلیے یہ چیز مادی طور پر بھی باعثِ کشش ہے۔ ’’خلافت‘‘ بھی ایسی ہی ایک اعلیٰ سطحی سیاست کا نام رہا ہے۔ غرض اموال، عہدوں اور ملازمتوں کی ایک حکیمانہ تنظیم و تقسیم، وحدت کے کامیاب ’’ذرائع‘‘ میں آتی ہے۔ وحدت کی ’’بنیاد‘‘ البتہ وحدت کے ’’ذرائع‘‘ سے ہٹ کر ایک چیز ہے اور وہ بڑے ملکوں کے پاس عموماً نہیں ہوتی؛ محض ایک دھکہ، دھونس، ذہانت اور چالاکی ہوتی ہے (ذرائع)، جس کے دم سے وہ بڑے بڑے عرصے تک انسانی اجناس کو باندھے رکھتے ہیں۔ اسلام البتہ آپ کو ایک زبردست بنیاد بھی دے دیتا ہے۔ یعنی اسلام آپ سے لیتا کچھ نہیں؛ دیتا بےپناہ ہے؛ صرف آخرت میں نہیں اِس دنیا میں بھی۔ غرض اجتماعیت میں پختگی لانے کے ’’ذرائع‘‘ اپنی جگہ اور گو ان میں بھی آپ کو کافر کی ٹکر کا ہونا ہی ہوتا ہے (نالائقوں اور کم ہمتوں کےلیے یہ دنیا بہرحال نہیں بنی)، البتہ اس اجتماعیت اور وحدت کی ’’بنیاد‘‘ رکھنے میں  مسلمان کافر پر بالادست رہ جاتا ہے بشرطیکہ اس کے تعلیم و ابلاغ کے شعبے اس ’’بنیاد‘‘ کو وہاں کی نسلوں میں گہرا کر لیں۔ ہاں اس ’’بنیاد‘‘ کو آپ اپنی نسلوں میں گہرا نہیں کرتے تو یہاں صرف آپ کا ’’ڈھاکہ‘‘ نہیں آپ کے ’’فرد‘‘ کا بھی سقوط ہو جاتا ہے؛ اور ہو رہا ہے۔

*****

سلطنت کی ’’بنیاد‘‘ اور اس کو پختگی دینے کے ’’ذرائع‘‘؛  ہر دو کی بابت اپنے نوجوان کا تصور درست کرانے کےلیے... ہم ساتویں صدی ہجری کے ایک عالم کا ایک مختصر بیان یہاں شیئر کریں گے جو انہوں نے خلافتِ عباسیہ کی بابت دے رکھا ہے، اور جس سے معلوم ہوگا کہ ’’ریاست‘‘ ایسی سنجیدہ حقیقتیں ہمارے ہاں کیسے دیکھی گئی ہیں:

واعلم- علمت الخير- أنّ هذه دولة من كبار الدّول، ساست العالمَ سياسةً ممزوجةً بالدّين والملك، فكان أخيارُ الناس وصلحاؤهم يطيعونها تديُّناً، والباقون يطيعونها رهبةً أو رغبةً، ثمّ مكثت فيها الخلافة والملك حدود ستمائة سنة

(الفخری فی الأحکام السلطانیۃ والدول الإسلامیۃ، مولفہ محمد بن علی بن طباطبا۔ طبع دار صادر۔ بیروت۔ صفحۃ 140۔ ویب لنک: http://ia601207.us.archive.org/11/items/faadsufaadsu/faadsu.pdf )

جان لو، خدا تمہیں خیر سمجھنے کی توفیق دے، یہ (خلافتِ عباسیہ) نہایت عظیم ریاستوں میں سے ایک ریاست رہی ہے جو اپنی سیاست سے پورے جہان کو چلاتی رہی ہے۔ اس کی سیاست دین اور بادشاہت کا امتزاج تھی؛ جس کا نتیجہ یہ کہ لوگوں میں سے نیکوکار اور صالحین تو اس کی اطاعت کرتے تھے دین اور عبادت کے طور پر، جبکہ باقی لوگ اس کی اطاعت کرتے کوئی خوف سے تو کوئی طمع سے۔ خلافت اور بادشاہت اس کے ہاں لگ بھگ چھ سو سال چلی۔


المورد سربرہ کے سقوط ڈھاکہ پر خیالات خود ان کی زبان سے سننے کےلیے لنک

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
رافضہ کی تکفیر و عدم تکفیر، ہر دو اہل سنت کا قول ہیں
Featured-
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ کی تکفیر و عدم تکفیر، ہر دو اہل سنت کا قول ہیں تحریر: حامد کمال الدین ہمارے یہاں کی مذہبی (سن۔۔۔
رواداری کی رَو… اہلسنت میں "علی مولا علی مولا" کروانے کے رجحانات
تنقیحات-
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رواداری کی رَو… اہلسنت میں "علی مولا علی مولا" کروانے کے رجحانات حامد کمال الدین رواداری کی ایک م۔۔۔
ہجری، مصطفوی… گرچہ بت "ہوں" جماعت کی آستینوں میں
بازيافت- تاريخ
بازيافت- سيرت
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
ہجری، مصطفوی… گرچہ بت "ہوں" جماعت کی آستینوں میں! حامد کمال الدین ہجرتِ مصطفیﷺ کا 1443و۔۔۔
لبرل معاشروں میں "ریپ" ایک شور مچانے کی چیز نہ کہ ختم کرنے کی
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
لبرل معاشروں میں "ریپ" ایک شور مچانے کی چیز نہ کہ ختم کرنے کی حامد کمال الدین بنتِ حوّا کی ع۔۔۔
شام میں حضرت عمر بن عبدالعزیزؒ کے مدفن کی بےحرمتی کا افسوسناک واقعہ اغلباً صحیح ہے
احوال- وقائع
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
شام میں حضرت عمر بن عبدالعزیزؒ کے مدفن کی بےحرمتی کا افسوسناک واقعہ اغلباً صحیح ہے حامد کمال الد۔۔۔
"المورد".. ایک متوازی دین
باطل- فرقے
ديگر
حامد كمال الدين
"المورد".. ایک متوازی دین حامد کمال الدین اصحاب المورد کے ہاں "کتاب" سے اگر عین وہ مراد نہیں۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
احوال-
Featured-
Featured-
عرفان شكور
فلسطین کا سامورائی... السنوار جیسا کہ جاپانیوں نے اسے دیکھا   محمود العدم ترجمہ: عرفان شکور۔۔۔
احوال- تبصرہ و تجزیہ
Featured-
حامد كمال الدين
ایک مسئلہ کو دیکھنے کی جب بیک وقت کئی جہتیں ہوں! تحریر: حامد کمال الدین ایک بار پھر کسی کے مرنے پر ہمارے کچھ ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
ذرا دھیرے، یار! تحریر: حامد کمال الدین ایک وقت تھا کہ زنادقہ کے حملے دینِ اسلام پر اس قدر شدید ہوئے ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
تحقیقی عمل اور اہل ضلال کو پڑھنا، ایک الجھن کا جواب تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک پوسٹ پر آنے و۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
نوٹ: یہ تحریر ابن تیمیہ کی کتاب کے تعارف کے علاوہ، خاص اس مقصد سے دی جا رہی ہے کہ ہم اپنے بعض دوستوں سے اس ۔۔۔
جہاد- سياست
حامد كمال الدين
آج میرا ایک ٹویٹ ہوا: مذہبیوں کے اس نظامِ انتخابات میں ناکامی پر تعجب!؟! نہ یہ اُس کےلیے۔ نہ وہ اِ۔۔۔
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
مالکیہ کے دیس میں! تحریر: حامد کمال الدین "مالکیہ" کو بہت کم دیکھنے کا اتفاق ہوا تھا۔ افراد کے طور ۔۔۔
حامد كمال الدين
"سیزن" کی ہماری واحد پوسٹ! === ویسے بھی "روایات و مرویات" کی بنیاد پر فیصلہ کرنا فی الحقیقت علماء کا کام ہ۔۔۔
راہنمائى-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
صومِ #عاشوراء: نوویں اور دسویںمدرسہ احمد بن حنبل کی تقریرات"اقتضاء الصراط المستقیم" مؤلفہ ابن تیمیہ سے ایک اقت۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک گزشتہ تحریر پ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
کیٹیگری
Featured
عرفان شكور
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
عرفان شكور
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
ايمان
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
حامد كمال الدين
تاريخ
حامد كمال الدين
سيرت
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
باطل
اديانديگر
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
فرقے
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
خواتين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
جہاد
سياست
حامد كمال الدين
مزاحمت
حامد كمال الدين
قتال
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز