عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Thursday, November 21,2024 | 1446, جُمادى الأولى 18
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
2014-01 آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
لَا إِسْـــــــــــــــــــــــــــــــــلَامَ إِلَّا بِجَمَــــــــــــــــــــاعَةٍ
:عنوان

اِس اعلانِ ’’لاالٰہ الا اللہ محمد رسول اللہ‘‘ سے اگلے لمحے جس طرح ایک ’’نیا فرد‘‘ وجود میں آتا ہے عین اُسی طرح ایک ’’نئی اجتماعیت‘‘ جنم لے اٹھتی ہے

. اصولمنہج :کیٹیگری
حامد كمال الدين :مصنف

تعلیق 2  [1]     (بسلسلہ: خلافت و ملوکیت، از ابن تیمیہ)

اسلام کا مختصر تعارف

لَا إِســـــــــــــــــــــــــــــــــلَامَ إِلَّا بِجَمَــــــــــــــــــــاعَةٍ[2]

ہمارے دین کا نام اور عنوان ہی ’’اسلام‘‘ ہے: یعنی خودسپردگی اور تابع فرمانی، کسی ہستی کا ہوجانا، اور اُس کے اختیار کے آگے اپنا اختیار ختم کرلینا۔

یہ ’’ہستی‘‘  خدا کی ذات ہے، تاہم چونکہ خدا کی شان یہ نہیں ہے کہ اِس دنیا میں وہ ایک ایک انسان سے ہم کلام ہو، لہٰذا وہ اپنے ایک برگزیدہ ترین اور فہمیدہ ترین بندے کوچن کر اس کو اپنا کلام اور اپنی براہ راست راہنمائی اِلقاء کرتا ہے، اور پھر اپنے اُس برگزیدہ بندے کی رسالت پر لاتعداد دلائل اور بینات کھڑے کرکے انسانوں کے مابین اس کو اپنے نمائندے کے طور پر پیش کرتا؛ اور اُس کی ’’مطلق‘‘ اطاعت کا مطالبہ رکھتا ہے۔

یہاں سے؛ خدا کے آگے وہ ’’خودسپردگی‘‘ اور ’’تابع فرمانی‘‘ جوکہ سراسر ’’اسلام‘‘ اور ’’عبادت‘‘ ہے اور جس کےلیے انسان پیدا ہوا، سب کی سب اِس چیز سے متعلقہ ہوجاتی ہے کہ خدا کا وہ ’’کلام‘‘ ہی اور خدا کی وہ ’’براہِ راست راہنمائی‘‘ ہی جو ’’رسول‘‘ کے ذریعے آدمی کو دستیاب ہوتی ہے اِس آدمی کی زندگی کا آئین ہوجائے؛ اس کے جملہ اعمال، احوال، مناسک، معاملات، رشتے ناطے اور اس کی انفرادی وسماجی حیثیتیں سب اس آئین کی روشنی میں طے ہوں؛ اور وہ آئین اس کی زندگی میں باقاعدہ بولے؛ اس کو روکے اور ٹوکے؛ اور اس کےلیے درست ونادرست اور روا و ناروا کا تعین کرے۔

اس لحاظ سے دینِ اسلام دنیا کے کسی بھی ’مذہب‘ یا ’دھرم‘ پر قیاس ہونے والی چیز نہیں۔ یہ قلب کی ایک خاص حالت اور زندگی کے ایک خاص دستور کا نام ہے؛ اور اِن ہردو پہلو سے ’’آسمانی شریعت‘‘ کی روشنی میں ’’خدارُخ‘‘ ہوجانے سے وقوع پذیر ہوتا ہے۔  خود لفظ ’’دین‘‘ کے معانی میں سے ایک معنیٰ ’’قلب کا کسی ہستی کے آگے ذلت اختیار کرلینا‘‘ اور ایک دوسرا  معنیٰ ’’زندگی کا ایک باقاعدہ آئین ودستور رکھنا‘‘ ہے۔

پس ہر  وہ آدمی جو اپنا دین ’’اسلام‘‘ بتاتا ہے اور اپنے آپ کو ’’مسلم‘‘ اعلان کرتا ہےوہ دنیا کے ہر ’مذہب‘ اور ہر ’دھرم‘ کے پیروکار سے مختلف ایک انسان ہے اور اس منفرد روش پر ہے جو ’’خالق اور مخلوق کے درست تعلق‘‘ کی نشاندہی رکھنے والےانسانوں کے ہاں زمین پر روزِ ازل سے چلا آیا ہےاور خاص آسمان سے نازل ہونے والی مستند راہنمائی کی روشنی میں متشکل ہوتا رہا ہے۔

پس اس سے پہلے کہ اسلام کوئی ’اعمال‘ کا مجموعہ ہو، یا کوئی ’ضابطۂ اخلاق‘ ہو یا کوئی ’سماجی نظام‘ ہو... اسلام ایک ’’عہد‘‘ کا نام ہے، قلب کے ’’اسیر‘‘ ہونے اور زندگی میں ایک ’’آئین‘‘ رکھنے کا نام ہے: ’’عہد‘‘ خدا کی بندگی کا، ’’اسیر‘‘ خدا کی تعظیم اور عبادت کا، اور ’’آئین‘‘ خدا کے اختیار کو تسلیم کرنے اور اس کے غیر کے ہر اختیار کو ناتسلیم کرنے کا؛ بذریعہ رسول کا لایا ہوا کلام اور ہدایت۔

البتہ چونکہ ’’خدا کے اختیار کو تسلیم کرنا اور غیرخدا کے اختیار کو ناتسلیم کرنا‘‘، بیک وقت، ماحول میں تبدیلی کا ایک اعلان بھی ہوتا ہے اور اجتماعی زندگی کے ایک باطل ڈھب کو مسترد کرکے اس کی جگہ پر آسمانی راہنمائی پہ قائم ایک سراسر مختلف نقشہ بھی سامنے لاتا ہے؛ لہٰذا اِس اعلانِ ’’لاالٰہ الا اللہ محمد رسول اللہ‘‘ سے اگلے لمحے جس طرح ایک ’’نیا فرد‘‘ وجود میں آتا ہے عین اُسی طرح ایک ’’نئی اجتماعیت‘‘ جنم لے اٹھتی ہے۔ ایسا ’’فرد‘‘ غیرمتصور ہے جب تک اس سے یہ ’’اجتماعیت‘‘ ظہور نہ کرے۔ ایسی ’’اجتماعیت‘‘ غیرمتصور ہے جب تک وہ ایسے ’’فرد‘‘ پر کھڑی نہ ہو۔

پس اس لاالٰہ الا اللہ محمد رسول اللہ کے پیداکردہ ’’فرد‘‘ کا اجتماعی ظہور ہی ’’جماعت‘‘ کہلاتا ہے۔ چنانچہ احادیث میں ’’تارکِ دین‘‘ ہونے پر جیسی وعید ہے ویسی ہی وعید ’’مفارقِ جماعت‘‘ ہونے پر ہے؛ بلکہ اہل علم کا کہنا ہے یہ ایک ہی جرم اور ایک ہی وعید ہے، صرف اس کو بیان دو جہتوں سے کردیا گیا ہے۔[3]  یہاں سے سلف کے ہاں یہ مقولہ رائج ہو گیا: لَا إِسْلَامَ إِلَّا بِجَمَاعَةٍ وَلَا جَمَاعَةَ إِلَّا بِإِمَارَةٍ وَلَا إِمَارَةَ إِلَّا بِطَاعَةٍ[4] ’’اسلام کا کوئی تصور نہیں بغیر ایک جماعت (اکٹھ) بننے کے، جبکہ جماعت کا کوئی تصور نہیں بغیر ایک امیر کے، اور امارت کا کوئی تصور نہیں بغیر اطاعت کے‘‘۔ دراصل اسلام کا اپنے آئین پر قائم ایک ’’انسانی وحدت‘‘ (’’جماعت‘‘) رکھنا دین کی ایک ایسی بنیادی حقیقت ہے جس کو اگر آپ نظرانداز کرتے ہیں تو دین کے بہت سے ابواب اپنی معنویت کھو دیتے ہیں۔ بلکہ وہ ابواب بھی جو بظاہر سمجھ آتے ہیں، اپنے مفہوم میں مبہم اور اسلام کی پوری تصویر کے لحاظ سے غیرمتعلقہ رہتے ہیں۔ ’’اولی الامر‘‘ کا ذکر جو سورۃ نساء کی اس آیت میں آرہا ہے دراصل ’’جماعت‘‘ کے اس مفہوم کو اجاگر کرتا ہے جس کے بغیر ’’اسلام‘‘ واقعتاً اعمال کے ایک بےجان مجموعہ کے علاوہ کوئی چیز نہیں رہ جاتا۔



[1]  ابن تیمیہ کے متن میں دیکھئے فصل اول، حاشیہ 2

[2]  حضرتعمر﷜ سے منسوب قول۔ الفاظ کی حد تک اِس میں سند کا ضعف پایا جا سکتا ہے۔ تاہم شریعت کی عمومی نصوص اور امہات الحقائق کی دلالت یہی ہے، اور اسی پر سلف تا خلف علمائے اہل سنت کا اتفاق، کہ ’’اسلام‘‘ ایسی عظیم الشان حقیقت بغیر ایک مضبوط ’’اجتماع‘‘ اور ’’وحدت‘‘ اور ’’جتھہ بندی‘‘ کے، زمینی عمل کے حق میں ایک غیرموثر و  ناتمام چیز ہے۔

[3] عَنْ عَبْدِ اللهِ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: ’’لَا يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ، يَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَأَنِّي رَسُولُ اللهِ، إِلَّا بِإِحْدَى ثَلَاثٍ: الثَّيِّبُ الزَّانِي، وَالنَّفْسُ بِالنَّفْسِ، وَالتَّارِكُ لِدِينِهِ الْمُفَارِقُ لِلْجَمَاعَةِ ‘‘ (صحیح مسلم، رقم 1667) ’عبد اللہ بن مسعودؓ سے روایت ہے، کہا: فرمایا رسول اللہﷺ نے: لاالہ الا اللہ محمد رسول اللہ کی شہادت دینے والے ایک مسلمان کے خون کی حرمت ساقط نہیں ہوتی مگر تین میں سے کسی ایک چیز کے بموجب: شادی شدہ زانی، جان کے بدلے جان، اور اپنے دین کا تارک جماعت کا مفارق‘‘۔ (تارکِ دین اور مفارقِ جماعت ہونے سے مراد ایک ہے یعنی مرتد ہونا)

[4]  جامع بیان العلم وفضلہٖ، مؤلفہ ابن عبدالبر، باب جامع فی فضل العلم، ج 1 ص 263 ۔ یہ قول حضرت عمر﷜ سے منسوب ہے جو آپؓ نے صحابہ کے بھرے مجمعے کے اندر اپنے ایک خطبے میں ارشاد فرمایا تھا۔ بعدازاں سلف تا خلف ایک مقولے کے طور پر رائج رہا۔  معنیٰ کے لحاظ سے خود احادیث ہی سے اس کی تائید ہوتی ہے۔ ’’الجماعۃ‘‘ کے موضوع پر احادیث  ایک الگ تعلیق میں (آئندہ شمارہ)۔

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
گھر بیٹھ رہنے کا ’آپشن‘… اور ابن تیمیہؒ کا ایک فتویٰ
تنقیحات-
اصول- منہج
Featured-
حامد كمال الدين
گھر بیٹھ رہنے کا ’آپشن‘… اور ابن تیمیہؒ کا ایک فتویٰ اردو استفادہ: حامد کمال الدین از مجموع فتاوى ا۔۔۔
عہد کا پیغمبر
اصول- ايمان
اصول- ايمان
حامد كمال الدين
عہد کا پیغمبر تحریر: حامد کمال الدین یہ شخصیت نظرانداز ہونے والی نہیں! آپ مشرق کے باشندے ہیں یا ۔۔۔
بربہاریؒ ولالکائیؒ نہیں؛ مسئلہ ایک مدرسہ کے تسلسل کا ہے
Featured-
تنقیحات-
اصول- منہج
حامد كمال الدين
بربہاریؒ ولالکائیؒ نہیں؛ مسئلہ ایک مدرسہ کے تسلسل کا ہے تحریر: حامد کمال الدین خدا لگتی بات کہنا عل۔۔۔
ایک بڑے شر کے مقابلے پر
Featured-
تنقیحات-
اصول- منہج
حامد كمال الدين
ایک بڑے شر کے مقابلے پر تحریر: حامد کمال الدین اپنے اس معزز قاری کو بےشک میں جانتا نہیں۔ لیکن سوال۔۔۔
ایک خوش الحان کاریزمیٹک نوجوان کا ملک کی ایک مین سٹریم پارٹی کا رخ کرنا
احوال- تبصرہ و تجزیہ
تنقیحات-
اصول- منہج
حامد كمال الدين
ایک خوش الحان کاریزمیٹک نوجوان کا ملک کی ایک مین سٹریم پارٹی کا رخ کرنا تحریر: حامد کمال الدین کوئی ۔۔۔
فقہ الموازنات پر ابن تیمیہ کی ایک عبارت
اصول- منہج
حامد كمال الدين
فقہ الموازنات پر ابن تیمیہ کی ایک عبارت وَقَدْ يَتَعَذَّرُ أَوْ يَتَعَسَّرُ عَلَى السَّالِكِ سُلُوكُ الط۔۔۔
فقہ الموازنات، ایک تصویر کو پورا دیکھ سکنا
اصول- منہج
حامد كمال الدين
فقہ الموازنات، ایک تصویر کو پورا دیکھ سکنا حامد کمال الدین برصغیر کا ایک المیہ، یہاں کے کچھ۔۔۔
نواقضِ اسلام کو پڑھنے پڑھانے کی تین سطحیں
اصول- عقيدہ
حامد كمال الدين
نواقضِ اسلام کو پڑھنے پڑھانے کی تین سطحیں حامد کمال الدین انٹرنیٹ پر موصول ہونے والا ایک س۔۔۔
(فقه) عشرۃ ذوالحج اور ایامِ تشریق میں کہی جانے والی تکبیرات
راہنمائى-
اصول- عبادت
حامد كمال الدين
(فقه) عشرۃ ذوالحج اور ایامِ تشریق میں کہی جانے والی تکبیرات ابن قدامہ مقدسی رحمہ اللہ کے متن سے۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
احوال-
Featured-
Featured-
عرفان شكور
فلسطین کا سامورائی... السنوار جیسا کہ جاپانیوں نے اسے دیکھا   محمود العدم ترجمہ: عرفان شکور۔۔۔
احوال- تبصرہ و تجزیہ
Featured-
حامد كمال الدين
ایک مسئلہ کو دیکھنے کی جب بیک وقت کئی جہتیں ہوں! تحریر: حامد کمال الدین ایک بار پھر کسی کے مرنے پر ہمارے کچھ ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
ذرا دھیرے، یار! تحریر: حامد کمال الدین ایک وقت تھا کہ زنادقہ کے حملے دینِ اسلام پر اس قدر شدید ہوئے ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
تحقیقی عمل اور اہل ضلال کو پڑھنا، ایک الجھن کا جواب تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک پوسٹ پر آنے و۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
نوٹ: یہ تحریر ابن تیمیہ کی کتاب کے تعارف کے علاوہ، خاص اس مقصد سے دی جا رہی ہے کہ ہم اپنے بعض دوستوں سے اس ۔۔۔
جہاد- سياست
حامد كمال الدين
آج میرا ایک ٹویٹ ہوا: مذہبیوں کے اس نظامِ انتخابات میں ناکامی پر تعجب!؟! نہ یہ اُس کےلیے۔ نہ وہ اِ۔۔۔
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
مالکیہ کے دیس میں! تحریر: حامد کمال الدین "مالکیہ" کو بہت کم دیکھنے کا اتفاق ہوا تھا۔ افراد کے طور ۔۔۔
حامد كمال الدين
"سیزن" کی ہماری واحد پوسٹ! === ویسے بھی "روایات و مرویات" کی بنیاد پر فیصلہ کرنا فی الحقیقت علماء کا کام ہ۔۔۔
راہنمائى-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
صومِ #عاشوراء: نوویں اور دسویںمدرسہ احمد بن حنبل کی تقریرات"اقتضاء الصراط المستقیم" مؤلفہ ابن تیمیہ سے ایک اقت۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک گزشتہ تحریر پ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
کیٹیگری
Featured
عرفان شكور
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
عرفان شكور
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
ايمان
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
حامد كمال الدين
تاريخ
حامد كمال الدين
سيرت
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
باطل
اديانديگر
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
فرقے
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
خواتين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
جہاد
سياست
حامد كمال الدين
مزاحمت
حامد كمال الدين
قتال
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز