عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Thursday, November 21,2024 | 1446, جُمادى الأولى 18
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
Shuroot2ndAdition آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
بعض اہل علم نے آٹھویں شرط ”کفر بالطاغوت“ ذکر کی ہے
:عنوان

:کیٹیگری
حامد كمال الدين :مصنف

بعض اہل علم نے آٹھویں شرط ”کفر بالطاغوت“ ذکر کی ہے

 
   

پیچھے یہ بات گزر چکی ہے، علمائے عقیدہ کے ہاں ”شروط لا الٰہ الا اللہ“ کو بیان کرنے کے متعدد اسلوب پائے جاتے ہیں، باوجود اِس کے کہ معانی اور مفاہیم کے حوالہ سے ان علماءمیں ہرگز کوئی اختلاف نہیں۔

داعیوں کو بھی بسا اوقات کسی خاص ماحول اور معاشرے کو سامنے رکھتے ہوئے اِس چیز کا خیال رکھنا ہوتا ہے۔ بات سمجھانے کا اسلوب بھی مخاطب کے احوال کی مناسبت سے اختیار کرنا ہی ضروری ہوتا ہے۔ خیال البتہ اِس بات کا رکھنا ہوتا ہے کہ نفسِ مضمون تبدیل نہ ہو۔

چنانچہ ہم دیکھتے ہیں کہ بعض علماءلَآ اِلٰہَ اِلاَّ اللہ کی ایک آٹھویں شرط بیان کرتے ہیں، جسے وہ ”کُفران“ یا ”کُفر بالطاغوت“ کا عنوان دیتے ہیں۔ کسی وقت اِسی شرط کو ”خدا کے ماسوا پوجی جانے والی ہستیوں کے ساتھ کفر کرنے“ کے الفاظ سے ذکر کرتے ہیں۔

علماءکے اِس فریق کی ذکر کردہ اِس شرط کا مقصد یہ ہے کہ جب تک آدمی نے باطل معبودوں کا صاف صاف انکار نہیں کیا تب تک اُسکا ”کلمہ“ ادا نہیں ہوا۔ جن جن زندہ یا مردہ ہستیوں کو خدا کے سوا پکارا جاتا ہے، جن جن ہستیوں کے آگے مراسم بندگی بجا لائے جاتے ہیں خواہ وہ طواف کی صورت میں ہو یا نذر و نیاز کی صورت میں یا سجدہ و کورنش کی صورت میں، جن جن ہستیوں کو خدا کے ماسوا مطاع اور پیشوا مانا جاتا ہے یعنی خدا کی بات کو چھوڑ کر ان کے قول کی طرف تحاکم کیا جاتا ہے، جب تک آدمی نے ان سب کے ساتھ کفر نہیں کیا، تب تلک اُس کا لا الٰہ الا اللہ کہنا معتبر نہیں۔

جہاں تک اِس ”شرط“ کے تحت بیان ہونے والی مذکورہ بالا حقیقت کا تعلق ہے تو اِس میں تو علمائے عقیدہ کے مابین ہرگز دو رائے نہیں۔ بلا شبہ جب تک آدمی خدا کے ماسوا پوجی جانے والی ہستیوں کے ساتھ کفر نہیں کرتا، خواہ وہ پوجا کی جو بھی شکل ہو، تب تک اُس کا لا الٰہ الا اللہ کہنا غیر معتبر ہے۔ تاہم بیشتر اہل علم اِس بات کو لَآ اِلٰہَ کے معنیٰ و مفہوم ہی کے اند بیان کر جاتے ہیں نہ کہ شرط کے طور پر (جوکہ قوی تر ہے)۔ یعنی لَآ اِلٰہَ اِلاَّ اللہ کا معنیٰ اور مفہوم ہی یہ ہے، جس کا علم لینا اور اس پر یقین ، اخلاص، صدق و وفاء، تسلیم اور انقیاد وغیرہ ایسے رویے اختیار کرنا ایک شرط کے طور پر آدمی سے مطلوب ہوتے ہیں۔ چنانچہ کسی اہل علم نے اگر اِس کو ایک علیحدہ ”شرط“ کے طور پر بیان نہیں کیا تو اُس نے اِسے ”شرط“ سے بھی زیادہ اہم چیز کے طور پر بیان کیا ہے، یعنی لَآ اِلٰہَ اِلاَّ اللہ کا وہ بنیادی ترین مفہوم جس پر آدمی کو ایمان لانا ہے۔

بنا بریں، اِس بات کو ہرگز محل نزاع نہیں ٹھہرایا جا سکتا کہ جب تک آدمی اُن ہستیوں کے ساتھ کفر نہیں کر لیتا جن کی خدا کو چھوڑ کر عبادت ہوتی ہے تب تک اُس کے لَآ اِلٰہَ اِلاَّ اللہ کہنے کا کوئی معنیٰ اور مفہوم ہی نہیں۔بات ہوسکتی ہے تو صرف اِس پر کہ آیا اِس بات کو لا الٰہ الا اللہ کے مفہوم کے طور پر بیان کیا جائے یا شرط کے طور پر؟ علمائے عقیدہ کی زیادہ بڑی تعداد نے اول الذکر طریقے کو اختیار کیا ہے (جن کی پیروی میں ہم نے بھی اِس کو لَآ اِلٰہَ اِلاَّ اللہ کے ”مفہوم“ ہی میں بیان کیا ہے نہ کہ ”شرط“ کے طور پر) جبکہ علماءکی ایک تعداد ایسی ہے جس نے ثانی الذکر طریقہ اختیار کیا ہے۔ مثال کے طور پر شیخ حمود بن العقلا اپنے رسالہ ”شرح شروط لا الہ الا اللہ“ میں کلمہ کی آٹھویں شرط کا عنوان دیتے ہیں: ”الکفر بالطاغوت“۔ اور اِس کی دلیل میں دو آیتیں لے کر آتے ہیں:

 

فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (البقرۃ: 256)

”تو پھر جس نے کفر کیا طاغوت کے ساتھ، اور ایمان لایا اللہ کے ساتھ، تو یقینا تھام لیا اُس نے وہ مضبوط ترین سہارا جس کو ہرگز ٹوٹنا نہیں۔ اور اللہ سننے والا ہے جاننے والا“

 

وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ (النحل: 36)

”اور بے شک ہم نے بھیجا ہر امت میں کوئی نہ کوئی رسول، کہ: عبادت کرو اللہ کی اور دامن کش ہو کر رہو طاغوت سے“۔

 

اِس کے بعد، رسول اللہ ﷺ کی یہ حدیث لے کر آتے ہیں:

مَنْ قَالَ لَآ اِلٰہَ اِلاَّ اللہ، وَکَفَرَ بِمَا یُعْبَدُ مِنْ دُوْنِ اللہ، حَرُمَ مَالُہُ وَدَمُہُ، وَحِسَابُہُ عَلَی اللہ“

(صحیح مسلم: کتاب الایمان، باب: الأمر بقتال الناس حتیٰ یقولوا أن لا اِلٰہ اِلا اللہ محمد رسول اللہ)

”جس شخص نے کہہ دیا ”نہیں کوئی عبادت کے لائق مگر اللہ“، اور وہ کفر کرنے لگا ہر اُس ہستی کے ساتھ جو اللہ کو چھوڑ کر پوجی جاتی ہے، اُس کا مال اور جان حرام ہوجاتی ہے، باقی اُس کا حساب کرنا اللہ کا کام“۔

 

اِسی طرح شیخ عبد العزیز الراجحی ایک سوال کے جواب میں کہتے ہیں:

سوال: بعض اہل علم بیان کرتے ہیں کہ شروطِ لا الٰہ الا اللہ آٹھ ہیں۔ یہ آٹھویں شرط کونسی ہے؟

جواب: کفران کرنا (طاغوت کا)۔ جیسا کہ ان کے بیان میں آیا ہے۔ یعنی خدا کے ماسوا پوجی جانے والی ہستیوں کے ساتھ کفر کرنا۔ اور یہ معروف ہے۔ اور دیگر شروط سے ماخوذ ہے۔

(شرح عقیدہ طحاویہ از شیخ عبد العزیز الراجحی حصہ اول 1، ص 26)

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
ديگر آرٹیکلز
احوال-
Featured-
Featured-
عرفان شكور
فلسطین کا سامورائی... السنوار جیسا کہ جاپانیوں نے اسے دیکھا   محمود العدم ترجمہ: عرفان شکور۔۔۔
احوال- تبصرہ و تجزیہ
Featured-
حامد كمال الدين
ایک مسئلہ کو دیکھنے کی جب بیک وقت کئی جہتیں ہوں! تحریر: حامد کمال الدین ایک بار پھر کسی کے مرنے پر ہمارے کچھ ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
ذرا دھیرے، یار! تحریر: حامد کمال الدین ایک وقت تھا کہ زنادقہ کے حملے دینِ اسلام پر اس قدر شدید ہوئے ۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
تحقیقی عمل اور اہل ضلال کو پڑھنا، ایک الجھن کا جواب تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک پوسٹ پر آنے و۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
نوٹ: یہ تحریر ابن تیمیہ کی کتاب کے تعارف کے علاوہ، خاص اس مقصد سے دی جا رہی ہے کہ ہم اپنے بعض دوستوں سے اس ۔۔۔
جہاد- سياست
حامد كمال الدين
آج میرا ایک ٹویٹ ہوا: مذہبیوں کے اس نظامِ انتخابات میں ناکامی پر تعجب!؟! نہ یہ اُس کےلیے۔ نہ وہ اِ۔۔۔
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
مالکیہ کے دیس میں! تحریر: حامد کمال الدین "مالکیہ" کو بہت کم دیکھنے کا اتفاق ہوا تھا۔ افراد کے طور ۔۔۔
حامد كمال الدين
"سیزن" کی ہماری واحد پوسٹ! === ویسے بھی "روایات و مرویات" کی بنیاد پر فیصلہ کرنا فی الحقیقت علماء کا کام ہ۔۔۔
راہنمائى-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
صومِ #عاشوراء: نوویں اور دسویںمدرسہ احمد بن حنبل کی تقریرات"اقتضاء الصراط المستقیم" مؤلفہ ابن تیمیہ سے ایک اقت۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک گزشتہ تحریر پ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
کیٹیگری
Featured
عرفان شكور
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
عرفان شكور
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
ايمان
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
حامد كمال الدين
تاريخ
حامد كمال الدين
سيرت
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
باطل
اديانديگر
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
فرقے
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
خواتين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
جہاد
سياست
حامد كمال الدين
مزاحمت
حامد كمال الدين
قتال
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز