عربى |English | اردو 
Surah Fatiha :نئى آڈيو
 
Friday, April 19,2024 | 1445, شَوّال 9
رشتے رابطہ آڈيوز ويڈيوز پوسٹر ہينڈ بل پمفلٹ کتب
شماره جات
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
تازہ ترين فیچر
Skip Navigation Links
نئى تحريريں
رہنمائى
نام
اى ميل
پیغام
2015-10 آرٹیکلز
 
مقبول ترین آرٹیکلز
شام ایک دوسرا افغانستان
:عنوان

. احوال :کیٹیگری
عبد اللہ آدم :مصنف

شام ایک دوسرا افغانستان

تحریر:  احمد موفق زیدان۔ نامہ نگار الجزیرہ چینل

ارود استفاد:   عبد اللہ آدم

عالم عرب  میں سرخ استعمار  کا خطرہ سامنے  آیا تو  وقت کے علماء، حکومتیں، اہل سیاست و صحافت اورعسکری و سماجی ماہرین دن رات اُس سرخ خطرے پر بات کرتے نظر آتے تھے جو خلیج کو بالخصوص اور ساری عرب دنیا کو بالعموم گھیرے میں لیتا نظر آ رہا تھا۔ اگرچہ  اُس دورمیں سرخ ریچھ طاقت اور قوت کے حوالے سے پورے جوبن پر  تھا  لیکن اس نے  تاحال عالم عرب کے تیل کے ذخائر اور مقاماتِ مقدسہ کے حوالے سےکوئی خاص  دھمکی آمیز رویہ اختیار نہیں کیاتھا۔ روس کے ساتھ عملی تصادم  بھی ابھی افغانستان سے آگے نہیں بڑھ پایا تھا۔ مگر آج صفوی  ایرانی خطرے پر نگاہ کریں تو اس کا سوویت روس سے کوئی موازنہ  ہی بنتا ، جس کے منحرف افکار عالم اسلام کے چند مخصوص خطوں سے آگے نہیں بڑھ پائے تھے۔مغرب اور اسرائیل کے ساتھ اس فرضی اور دھوکے پہ مبنی تصادم کوختم کرنے کی کوششیں کرتے ایران کے بارے میں مجھے پہلے دن سے پکا یقین تھا کہ جو چند صہیونی ڈرامے بازی میں اس نے قتل بھی کیے وہ سینکڑوں سے زیادہ نہ تھے۔ البتہ ان کے مقابلے پر ایران نے  ایک ملین  سے لے کر ڈیڑھ ملین  تک عراقی شامی اور یمنی قتل کر ڈالے؛ اور ہم ہیں گویا کچھ ہوا ہی نہیں!ساتھ ہی یہاں کے شہروں کو برباد کرڈالا جوکہ عالمی ثقافتوں کی پہچان تھے۔ جو کچھ آگے ہونے والا ہے وہ کہیں زیادہ تباہ کن اور کسیلا ہوسکتا ہے۔مغرب کے ساتھ یہ وہ فرضی 'تصادم' ہے جسے کسی وقت  ایران نے امت مسلمہ کو دھوکہ دینے کے لیے اپنی بیٹری ریچارج کرنے کو کھڑا کیا تھا  اور'دھوکے پر مبنی تصادم' کی بات ہم میں سے بہت سوں  نے مذاق میں اڑا دی تھی۔

صفوی خطرہ نہ تو صرف عسکری خطرہ ہے اور نہ محض ایک علاقے تک محدود ہے۔ اس کا اثاثہ خاصا وسیع ہے: شام میں علوی ، عراق، پاکستان، افغانستان اور خلیج میں روافض کے گروہ در گروہ۔ اور یمن میں حوثی۔ یہ سب وہ ہیں جن کو بوقت ضرورت  کسی بھی جگہ تخریبی اور تباہ کن سرگرمیوں کے لیے استعمال کیا جاتا ہے۔ ایک جگہ تباہی و بربادی مقصود ہو تو دوسری جگہوں پر موجود گروہوں کو طلب کیا جاتا ہے اور اس طرح قم اور طہران سے اپنی وابستگی کا ثبوت دیا جاتا ہے۔ در حقیقت یہ فرقہ وارانہ عناصر جس ملک کے 'معزز شہری' ہوتے ہیں ان کا اس ملک سے محبت و دوستی کا کوئی رشتہ نہیں ہوتا، اس حوالے سے طہران ان کے لیے ویسا ہی قبلہ و کعبہ ہے جیسا یہود کے لیے تل ابیب ہے !

کیا طہران ایسا ہی گاؤدی ہے کہ وہ اپنے تمام اہداف و مقاصد کسی لیپا پوتی کے بغیر اعلانیہ طور پر سامنے لےآئے ؟کہ  وہ تو تقیہ ،سرداب اور حقائق کو چھپانے والے   مذہب (باطنیت) کا پیروکار ہے، یا پھر مغربی دنیا خود اس انتشار اور تباہی میں اس کا ہاتھ بٹانے پر آمادہ ہے! گزشتہ  سالوں میں عراق اور افغانستان میں ایران کے ساتھ اہل مغرب کا تعاون و ہم آہنگی عالم عرب اور ترکی کے لیے کیا اب بھی خطرے کی گھنٹی نہیں ہے؟ یقینا تلخ حقائق کا کھلے بندوں اعتراف کرنے سے کہیں بہتر سیاست گندگی کو قالین کے نیچے چھپائے رکھنا ہے۔ چنانچہ ہماری دنیا  مسائل کو جوں کا توں 'ساتھ لے کر چلنے' پر کاربند ہے بھلے اس کی کتنی ہی قیمت کیوں نہ ادا کرنا پڑے ، اور کوئی اس رویے پر روکنے ٹوکنے والا نہیں ہے۔

جب میں اپنے افغانستان کے تجربات پر نگاہ ڈالتا ہوں ...  جن سے سالوں پہلے مجھے لمحہ بہ لمحہ گزرنا ہوا... تو  دیکھتا ہوں کہ عربی اور بالخصوص خلیجی  ممالک نے کمیونزم کے خطرے سے نپٹنے کے لیے اپنے سارے دروازے کھڑکیاں چوپٹ کھول دی تھیں جبکہ صفوی  ایرانی خطرہ آج باقاعدہ حملہ آور نظر آتا ہے اور یہ حملہ بھی دور دراز علاقوں میں نہیں جیسا کہ اُس وقت افغانستان میں تھا بلکہ یہ حملہ تو خود ان ریاستوں تک آن پہنچ چکا ہے۔ 'ففتھ کالم' اب' ففتھ' شمار نہیں ہوتا، اب اس کا اعلان ہے کہ وہ 'فسٹ کالم' ہے! اندرونی حملہ آور اور لڑاکا گروہ ان کے علاوہ ہیں جیسا کہ کویت وغیرہ میں سامنے آئے، اسی طرح لبنان، عراق، افغانستان اور پاکستان میں فرقہ وارانہ ملیشیائیں جو رافضی تخریب کاری کا ہراول دستہ ہیں۔ اس سب کچھ کے بعد  بھی مغرب شام کے مسئلے پر اس کردار کا ایک فیصدی بھی   ادا کرنےکو تیار نہیں جو اس نے سوویت افغان  مسئلے پر اُس وقت  ادا کیا تھا۔

عرب ممالک نے علماء اور اسلامی تحریکوں کی قیادت کے لیے اپنے دروزے کھول دیے تھے تاکہ وہ افغان جہاد پر بات کریں اور اس کی دعوت دیں، عسکری ، سیاسی اور صحافتی میدان میں کھلم کھلا ہر طرح کا تعاون جاری و ساری تھا۔ نوبت یہاں تک بھی پہنچی کہ جہاد  افغانستان کے لیے جانے والوں سے فضائی ٹکٹوں کا صرف ایک چوتھائی حصہ وصول کیا جاتا... جبکہ عرب صحافت کا ایک' غیر عربی' مسئلے کے لیے کردار ایک الگ داستان ہے۔ دوسری طرف آج کی صورتحال پر نظر دوڑائیں تو بعض ایسے عرب ذرائع ابلاغ جہادِ شام کو مشکوک کرنے کے لیے ہر حربہ استعمال کرتے دکھائی دیتے ہیں جو افغان جہاد کی تعریف میں آگے آگے ہوا کرتے تھے بلکہ استثنائی صورتوں کو چھوڑ کر ان کے ہاں تو اُس وقت جہاد اور مجاہدین کے بارے میں شک و شبہ پیدا کرنے والی شخصیات کا گزر ہی 'حرام' تھا۔

مالی حوالے سے انفرادی عطیات سے آگے بڑھ کر عرب حکومتوں نے خود  افغان جہاد کو اموال کی ترسیل کی ذمہ داری لے رکھی تھی کہ تب افغانستان اور اب شام میں جاری شدید ترین جنگ کے لیے انفرادی عطیات کافی نہیں ہو سکتے۔ بہرحال اگر شام کے لیے نہیں تو بھی  اپنی کرسیوں کو قائم رکھنے کے لیے عرب ممالک کی طرف سے  معرکہ شام کے لیے   ٹھیک ٹھاک مالی امداد ناگزیر ہے۔  جبکہ حقیقت حال یہ ہے کہ بعض حکومتیں جہاد شام کی نصرت و اعانت کے لیے اموال اکٹھے کرنے والوں پر مقدمات چلا رہی ہیں۔ البتہ شیعہ کے خُمس کا سارا مال بغیر کسی روک ٹوک کے ان کے مراکز قُم،الضاحیۃ الجنوبیہ(بیروت) اور القرادحہ(شامی نصیری اکثریتی صوبے لاذقیہ کا ایک مقام) تک  پہنچ رہا ہے۔

افغان مہاجرین کو اس قدر امن و سکون نصیب ہوا کہ افغانستان میں کمیونسٹ اقتدار کے خاتمے کے بعد انہوں نے پاکستان اورخلیجی  رفاہی اداروں کی امداد کی وجہ سے واپس جانے کے بجائے پاکستان ہی میں رہائش اختیار کی، جبکہ اہل شام پر یونان، مقدونیا ،یورپ اور دنیا بھر کی سرحدیں بند رکھی گئی ہیں تاکہ جو کیمیائی حملوں اور بیرل بموں سے بچ جائے اس کو بحر و بر کی سختیاں اپنی لپیٹ میں لے لیں اور جو کوئی ان سے بھی بچ کر مغرب پہنچ ہی جائے وہ بھی پچھلوں کو یہی نصیحت کرے کہ اس راستے میں دین ،عزت و آبرو اور اولاد سبھی خطرے کا شکار ہیں اس لیے وہ یہ راہ ہرگز اختیار نہ کریں۔ (عیلان کردی کے سانحہ کے بعد عوامی دباؤ پر کچھ نرمی کی گئی ہے لیکن ساتھ ہی کہہ دیا گیا ہے کہ اس کو آئندہ کے لیے مثال نہ سمجھا جائے!)

آخری بات، جو اہم ترین اور نچوڑ ہے، وہ یہ کہ پاکستان نے عرب ممالک کی امداد کے ساتھ سات افغان تنظیموں کا باقاعدہ اعلان کر رکھا تھا اور ساری دنیا کو انہی کو امداد دینے کی تاکید کی جاتی تھی  کہ یہ عسکری، سیاسی، صحافتی اور دیگر پہلوؤں سے  نمائندہ اکائیاں ہیں جن  کو ان کے حجم اور  حیثیت کے مطابق امداددی جاتی ہے۔ یہ امداد بذریعہ پاکستان ہی دی جاتی تھی جس سے کثیر تعداد افغانی مستفید ہوتے تھے۔ دوسری طرف آج کے شام کی حالت ملاحظہ کر لیں۔ جو لوگ شامی مزاحمت کو سیاسی یا عسکری طور پر ایک نہ ہونے کا طعنہ دیتے ہیں انہیں معلوم ہونا چاہیے کہ اگر بیرونی دباؤ نہ ہوتا تو آزادی فلسطین کی قیادت بھی کسی زمانے میں ایک نہ ہو پاتی، نہ ہی لیبیا کی مجلس ملکی ہوتی اور نہ ہی افغانستان کی سات تنظیمیں صرف سات تک محدود رہتیں ! چنانچہ شام سے باہر کی دنیا بھی شام میں جاری انتشار کی برابر ذمہ دار ہے۔ اور اگر آپ کا خیال ہے کہ اس انتشار و تشویش کی وجہ اہل شام خود ہیں تو بھی اس سے بیرونی دنیا کی ذمہ داری زائل نہیں ہو جاتی ہے۔

اصل (عربی) مضمون کا لنک: http://goo.gl/HmCBwd

Print Article
Tagged
متعلقہ آرٹیکلز
یہاں کی سیاسی ہاؤ ہو میں ’حصہ لینے‘ سے متعلق ہماری پوزیشن
احوال- تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
یہاں کی سیاسی ہاؤ ہو میں ’حصہ لینے‘ سے متعلق ہماری پوزیشن حامد کمال الدین ہماری ایک پوسٹ پر آنے وا۔۔۔
یاسین ملک… ہمتوں کو مہمیز دیتا ایک حوالہ
احوال-
جہاد- مزاحمت
حامد كمال الدين
یاسین ملک… ہمتوں کو مہمیز دیتا ایک حوالہ تحریر: حامد کمال الدین یاسین ملک تم نے کسر نہیں چھوڑی؛&nb۔۔۔
ایک کافر ماحول میں "رائےعامہ" کی راہداری ادا کرنے والے مسلمان
راہنمائى-
احوال-
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ایک کافر ماحول میں "رائےعامہ" کی راہداری ادا کرنے والے مسلمان تحریر: حامد کمال الدین چند ہفتے پیشتر۔۔۔
ایک خوش الحان کاریزمیٹک نوجوان کا ملک کی ایک مین سٹریم پارٹی کا رخ کرنا
احوال- تبصرہ و تجزیہ
تنقیحات-
اصول- منہج
حامد كمال الدين
ایک خوش الحان کاریزمیٹک نوجوان کا ملک کی ایک مین سٹریم پارٹی کا رخ کرنا تحریر: حامد کمال الدین کوئی ۔۔۔
کل جس طرح آپ نے فیصل آباد کے ایک مرحوم کا یوم وفات منایا
تنقیحات-
احوال-
حامد كمال الدين
کل جس طرح آپ نے فیصل آباد کے ایک مرحوم کا یوم وفات "منایا"! حامد کمال الدین قارئین کو شاید ا۔۔۔
‘بندے’ کو غیر متعلقہ رکھنا آپکے "شاٹ" کو زوردار بناتا
احوال-
حامد كمال الدين
’بندے‘ کو غیر متعلقہ رکھنا آپ کے "شاٹ" کو زوردار بناتا! حامد کمال الدین لبرلز کے ساتھ اپنے ا۔۔۔
مزاحمتوں کی تاریخ میں کونسی بات نئی ہے؟
احوال-
حامد كمال الدين
مضمون کا پہلا حصہ پڑھنے کےلیے یہاں کلک کیجیےمزاحمتوں کی تاریخ میں کونسی بات نئی ہے؟ صلیبی قبضہ کار کے خلاف۔۔۔
یہ "سیزفائر" یا "جان بخشی" کی خوشی نہیں، دانش گرو!
جہاد- مزاحمت
احوال-
حامد كمال الدين
یہ "سیزفائر" یا "جان بخشی" کی خوشی نہیں، دانش گرو! حامد کمال الدین فلسطینی قوم کی خوشیوں پر ۔۔۔
سعودی سکولوں میں "مہابهارت پڑهانے" کی ہوائی!
احوال-
حامد كمال الدين
سعودی سکولوں میں "مہابهارت پڑهانے" کی ہوائی! حامد کمال الدین ایک طرف حالیہ سعودی رہنماؤں کا بوجوہ بن ۔۔۔
ديگر آرٹیکلز
جہاد- سياست
حامد كمال الدين
آج میرا ایک ٹویٹ ہوا: مذہبیوں کے اس نظامِ انتخابات میں ناکامی پر تعجب!؟! نہ یہ اُس کےلیے۔ نہ وہ اِ۔۔۔
باطل- اديان
ديگر
حامد كمال الدين
بھارتی مسلمان اداکار کا ہندو  کو بیٹی دینا… اور کچھ دیرینہ زخموں، بحثوں کا ہرا ہونا تحریر: حامد کما۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
"فرد" اور "نظام" کا ڈائلیکٹ؛ ایک اہم تنقیح تحریر: حامد کمال الدین عزیزم عثمان ایم نے محترم سرفراز ف۔۔۔
Featured-
حامد كمال الدين
مالکیہ کے دیس میں! تحریر: حامد کمال الدین "مالکیہ" کو بہت کم دیکھنے کا اتفاق ہوا تھا۔ افراد کے طور ۔۔۔
حامد كمال الدين
"سیزن" کی ہماری واحد پوسٹ! === ویسے بھی "روایات و مرویات" کی بنیاد پر فیصلہ کرنا فی الحقیقت علماء کا کام ہ۔۔۔
راہنمائى-
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
صومِ #عاشوراء: نوویں اور دسویںمدرسہ احمد بن حنبل کی تقریرات"اقتضاء الصراط المستقیم" مؤلفہ ابن تیمیہ سے ایک اقت۔۔۔
باطل- فكرى وسماجى مذاہب
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ماڈرن سٹیٹ محض کسی "انتخابی عمل" کا نام نہیں تحریر: حامد کمال الدین اپنے مہتاب بھائی نے ایک بھلی سی تحریر پر ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
روایتی مذہبی طبقے سے شاکی ایک نوجوان کے جواب میں تحریر: حامد کمال الدین ہماری ایک گزشتہ تحریر پ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ساحل عدیم وغیرہ آوازیں کسی مسئلے کی نشاندہی ہیں تحریر: حامد کمال الدین مل کر کسی کے پیچھے پڑنے ی۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت… اور کچھ ’یوٹوپیا‘ افکار تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: دو سوالات کے یہاں ہمیں۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
خلافت مابین ‘جمہوری’ و ‘انقلابی’… اور مدرسہ اھل الاثر تحریر: حامد کمال الدین گزشتہ سے پیوستہ: رہ ۔۔۔
تنقیحات-
حامد كمال الدين
عالم اسلام کی کچھ سیاسی شخصیات متعلق پوچھا گیا سوال تحریر: حامد کمال الدین ایک پوسٹر جس میں چار ش۔۔۔
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ، مسئلہ اہلسنت کے آفیشل موقف کا ہے تحریر: حامد کمال الدین مسئلہ "آپ" کے موقف کا نہیں ہے صاحب،۔۔۔
Featured-
باطل- فرقے
حامد كمال الدين
رافضہ کی تکفیر و عدم تکفیر، ہر دو اہل سنت کا قول ہیں تحریر: حامد کمال الدین ہمارے یہاں کی مذہبی (سن۔۔۔
تنقیحات-
اصول- منہج
Featured-
حامد كمال الدين
گھر بیٹھ رہنے کا ’آپشن‘… اور ابن تیمیہؒ کا ایک فتویٰ اردو استفادہ: حامد کمال الدین از مجموع فتاوى ا۔۔۔
Featured-
تنقیحات-
حامد كمال الدين
ایک نظامِ قائمہ کے ساتھ تعامل ہمارا اور ’اسلامی جمہوری‘ ذہن کا فرق تحریر: حامد کمال الدین س: ۔۔۔
اصول- ايمان
اصول- ايمان
حامد كمال الدين
عہد کا پیغمبر تحریر: حامد کمال الدین یہ شخصیت نظرانداز ہونے والی نہیں! آپ مشرق کے باشندے ہیں یا ۔۔۔
تنقیحات-
راہنمائى-
حامد كمال الدين
مابین "مسلک پرستی" و "مسالک بیزاری" تحریر: حامد کمال الدین میری ایک پوسٹ میں "مسالک بیزار" طبقوں ۔۔۔
کیٹیگری
Featured
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
Side Banner
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
احوال
تبصرہ و تجزیہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اداریہ
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
اصول
منہج
حامد كمال الدين
ايمان
حامد كمال الدين
منہج
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ایقاظ ٹائم لائن
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
ذيشان وڑائچ
مزيد ۔۔۔
بازيافت
سلف و مشاہير
حامد كمال الدين
تاريخ
حامد كمال الدين
سيرت
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
باطل
اديانديگر
حامد كمال الدين
فكرى وسماجى مذاہب
حامد كمال الدين
فرقے
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
تنقیحات
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
ثقافت
معاشرہ
حامد كمال الدين
خواتين
حامد كمال الدين
خواتين
ادارہ
مزيد ۔۔۔
جہاد
سياست
حامد كمال الدين
مزاحمت
حامد كمال الدين
قتال
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
راہنمائى
شيخ الاسلام امام ابن تيمية
حامد كمال الدين
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
رقائق
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
اذكار و ادعيہ
حامد كمال الدين
مزيد ۔۔۔
فوائد
فہدؔ بن خالد
احمد شاکرؔ
تقی الدین منصور
مزيد ۔۔۔
متفرق
ادارہ
عائشہ جاوید
عائشہ جاوید
مزيد ۔۔۔
مشكوة وحى
علوم حديث
حامد كمال الدين
علوم قرآن
حامد كمال الدين
مریم عزیز
مزيد ۔۔۔
مقبول ترین کتب
مقبول ترین آڈيوز
مقبول ترین ويڈيوز